Seminaris Telemedicina. Eines per a la consulta a distància

La telemedicina online és una tendència en alça en el món de la salut, perquè permet un accés més ampli als serveis de salut, comporta una reducció de la despesa, augmenta la productivitat dels professionals i redueix el temps de desplaçament i la sobrecàrrega dels centres sanitaris. La crisi de la COVID-19 ha posat de manifest, encara més, la necessitat de continuar treballant per aplicar la telemedicina virtual. Malgrat això, els professionals no han rebut la formació necessària per treballar amb les tecnologies de la informació i la comunicació. Per això, tenim com a objectiu desenvolupar diversos cursos de telemedicina per ajudar els professionals a aplicar diverses tecnologies en l’activitat diària i l’atenció mèdica online.

clock iconDurada:
1 mes
comment iconIdioma:
show iconDedicació:
25 hores
calendar iconInici:
Properament
info iconPreu:
Titulació: Certificat de formació continuada de la UOC

Presentació
Objectius
Competències
Procés de matrícula
clock iconDurada 1 mes (1 crèdit)
user icon
Professorat: Rubén Nieto Luna (PRA)
Preu del curs

Presentació

En el seminari Telemedicina. Eines per a la consulta a distància ens centrem en la consulta a distància utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació. Comencem fent una definició de la telemedicina i tot seguit treballem els diferents tipus de comunicació i les eines disponibles que hi ha. També analitzem els requisits dels sistemes per a l’aplicació de la telemedicina en la pràctica professional. Per treballar-ho tot plegat, hem creat uns materials molt pràctics en format de text, materials de referència, vídeos i exercicis pràctics guiats per experts en l’àmbit.

Més enllà de l’aprenentatge, ajudem l’estudiant a desenvolupar el seu projecte específic, assessorant-lo en els punts que cal prendre en consideració i en la construcció del projecte.

Objectius

L’objectiu principal de formació és treballar les competències necessàries per poder aplicar la consulta a distància en el context sanitari, millorant l’eficiència de l’atenció que s’ofereix, però tenint molta cura de la seguretat dels sistemes i els procediments que es fan servir.

Competències

Les competències que es treballen són les següents:

• Identificació i avaluació de les solucions de salut digital disponibles.
  • Reflexió entorn del concepte de salut digital i dels elements que la defineixen.
  • Planificació, concepció, desplegament i direcció de projectes de salut digital.

Els continguts del seminari Telemedicina. Eines per a la consulta a distància són els següents:

1. Breu introducció al concepte actual de salut digital, en general, i al concepte de telemedicina en particular
  2. Sistemes de comunicació sincrònica
  3. Sistemes de comunicació asincrònica
  4. Aplicació en el context sanitari

Procés de matrícula

Omple el formulari de matrícula. El pagament es realitza en línia mitjançant TPV (pagament amb targeta de dèbit o crèdit per mitjà d'internet).

La UOC es reserva el dret d'anul·lar els cursos que no superin un mínim d'inscripcions. Els estudiants afectats podran optar per un canvi de curs o sol·licitar la devolució de la matrícula. Un cop hagin començat els cursos, no s'acceptaran anul·lacions de matrícula. Informació sobre el desistiment de matrícula »