Seminaris Taller d’hàbits: canviar és fàcil si saps com fer-ho!

T’has fet mai propòsits per Any Nou? Quan comença un nou curs? Has dit mai «el dilluns començo!»? Si la teva resposta és que sí i el resultat dels teus propòsits ha estat que no has canviat res en el teu comportament diari o ho has fet només durant un termini breu de temps, aquest és un curs dissenyat per a tu. Tant és si el que vols és establir un nou hàbit saludable a la teva vida, una guia d’hàbits intel·ligents o canviar hàbits negatius. Pots ser un professional sanitari que vol ajudar els seus pacients o un ciutadà que simplement vol saber què és el que falla en els seus intents de canviar hàbits dolents. En aquest curs d’hàbits per a canviar la teva vida, que no per ser introductori és menys rigorós, analitzarem d’una manera divertida i pràctica les aportacions principals que s’han avaluat des de la psicologia, i el que és millor… les que funcionen! Canvia els teus hàbits! És possible… si saps com fer-ho.

clock iconDurada:
1 mes
comment iconIdioma:
show iconDedicació:
25 hores
calendar iconInici:
Properament
info iconPreu:
Titulació: Certificat de formació continuada de la UOC

Presentació
Competències
Procés de matrícula
clock iconDurada 1 mes (1 crèdit)
user icon
Professorat: Dr. Manuel Armayones
Preu del curs

Presentació

En aquest curs treballarem a poc a poquet estratègies per a canviar hàbits que fa anys que s’estan desenvolupant a la Universitat de Stanford, concretament el professor B. J. Fogg d’aquesta universitat.

Treballarem centrats a canviar, com a mínim, un dels nostres hàbits o els d’una persona del nostre entorn i ho farem amb el suport, si cal, de les noves tecnologies sota el paradigma de la salut digital; això és la utilització de les noves tecnologies per a ajudar-nos a superar els reptes físics, psicològics i socials a què ens enfrontem.

Per a això haurem d’aprendre què es considera un hàbit des de la psicologia, per què és tan difícil canviar-los i, sobretot, quines estratègies podem posar en pràctica durant el curs per a començar a fer-ho.

Seguint la metodologia dels «passos de nadó» que fa temps que aplica el professor B. J. Fogg de la Universitat de Stanford, a més de treballar lectures i vídeos sobre la formació dels hàbits i la importància que tenen els bons hàbits sobre la nostra salut i la nostra qualitat de vida, facilitarem que els estudiants siguin capaços d’identificar quines són les principals barreres que els impedeixen canviar d’hàbits en el seu dia a dia. La millor manera de superar les barreres és conèixer-les i, un cop ben conegudes, ser capaços d’establir les estratègies que ens ajudaran a superar-les.

• Conèixer què és un hàbit.
  • Conèixer la importància dels hàbits en el manteniment de la salut i la qualitat de vida.
  • Saber quins són els principals errors que cometem quan volem instaurar o suprimir un hàbit.
  • Ser capaços d’analitzar les barreres per al canvi d’hàbits que trobem en la nostra vida personal.
  • Ser capaços d’establir o canviar un hàbit de manera permanent.

Competències

• Ser capaços de distingir entre un hàbit i un comportament diferent.
  • Ser capaços d’identificar els principals errors que cometem quan volem instaurar o suprimir un hàbit.
  • Analitzar les barreres per al canvi d’hàbits que trobem en la nostra vida personal.
  • Ser capaços d’establir un pla per a canviar un hàbit de manera permanent.

• Els hàbits en la nostra vida
  • Teories dels hàbits
  • Canvi i hàbits
  • Principals errors a l’hora d’intentar canviar un hàbit
  • Disseny d’hàbits
  • Canviar d’hàbits amb el nostre telèfon intel·ligent
  • Fil a l’agulla
  • Conclusions finals: he canviat!

Procés de matrícula

Omple el formulari de matrícula. El pagament es realitza en línia mitjançant TPV (pagament amb targeta de dèbit o crèdit per mitjà d'internet).

La UOC es reserva el dret d'anul·lar els cursos que no superin un mínim d'inscripcions. Els estudiants afectats podran optar per un canvi de curs o sol·licitar la devolució de la matrícula. Un cop hagin començat els cursos, no s'acceptaran anul·lacions de matrícula. Informació sobre el desistiment de matrícula »