Seminaris Taller d’hàbits: canviar és fàcil si saps com fer-ho!

T’has fet mai propòsits per Any Nou? Quan comença un nou curs? Has dit mai «el dilluns començo!»? Si la teva resposta és que sí i el resultat dels teus propòsits ha estat que no has canviat res en el teu comportament diari o ho has fet només durant un termini breu de temps, aquest és un curs dissenyat per a tu. Tant és si el que vols és establir un nou hàbit saludable en la teva vida o eliminar-ne un de menys sa. Pots ser un professional sanitari que vol ajudar els seus pacients o un ciutadà que simplement vol saber què és el que falla en els seus intents de canviar. En aquest curs, que no per ser introductori és menys rigorós, analitzarem d’una manera divertida i pràctica les aportacions principals que s’han avaluat des de la psicologia, i el que és millor… les que funcionen! Canvia els teus hàbits! És possible… si saps com fer-ho.

clock iconDurada:
1 mes
comment iconIdioma:
show iconDedicació:
25 hores
calendar iconInici:
6 Novembre
info iconPreu:
Titulació: Certificat d'aprofitament de la UOC
ask-full iconPreguntes freqüents

Presentació
Competències
Procés de matrícula
clock iconDurada 1 mes ( crèdits)
show iconDedicació 25 hores
calendar icon Inici: 6 Novembre
user icon
Professorat: Dr. Manuel Armayones

Preu del curs

Presentació

En aquest curs treballarem a poc a poquet estratègies per a canviar hàbits que fa anys que s’estan desenvolupant a la Universitat de Stanford, concretament el professor B. J. Fogg d’aquesta universitat.

Treballarem centrats a canviar, com a mínim, un dels nostres hàbits o els d’una persona del nostre entorn i ho farem amb el suport, si cal, de les noves tecnologies sota el paradigma de la salut digital; això és la utilització de les noves tecnologies per a ajudar-nos a superar els reptes físics, psicològics i socials a què ens enfrontem.

Per a això haurem d’aprendre què es considera un hàbit des de la psicologia, per què és tan difícil canviar-los i, sobretot, quines estratègies podem posar en pràctica durant el curs per a començar a fer-ho.

Seguint la metodologia dels «passos de nadó» que fa temps que aplica el professor B. J. Fogg de la Universitat de Stanford, a més de treballar lectures i vídeos sobre la formació dels hàbits i la importància que tenen els bons hàbits sobre la nostra salut i la nostra qualitat de vida, facilitarem que els estudiants siguin capaços d’identificar quines són les principals barreres que els impedeixen canviar d’hàbits en el seu dia a dia. La millor manera de superar les barreres és conèixer-les i, un cop ben conegudes, ser capaços d’establir les estratègies que ens ajudaran a superar-les.

• Conèixer què és un hàbit.
  • Conèixer la importància dels hàbits en el manteniment de la salut i la qualitat de vida.
  • Saber quins són els principals errors que cometem quan volem instaurar o suprimir un hàbit.
  • Ser capaços d’analitzar les barreres per al canvi d’hàbits que trobem en la nostra vida personal.
  • Ser capaços d’establir o canviar un hàbit de manera permanent.

Competències

• Ser capaços de distingir entre un hàbit i un comportament diferent.
  • Ser capaços d’identificar els principals errors que cometem quan volem instaurar o suprimir un hàbit.
  • Analitzar les barreres per al canvi d’hàbits que trobem en la nostra vida personal.
  • Ser capaços d’establir un pla per a canviar un hàbit de manera permanent.

• Els hàbits en la nostra vida
  • Teories dels hàbits
  • Canvi i hàbits
  • Principals errors a l’hora d’intentar canviar un hàbit
  • Disseny d’hàbits
  • Canviar d’hàbits amb el nostre telèfon intel·ligent
  • Fil a l’agulla
  • Conclusions finals: he canviat!

Procés de matrícula

Omple el formulari de matrícula. El pagament es realitza en línia mitjançant TPV (pagament amb targeta de dèbit o crèdit per mitjà d'internet).

La UOC es reserva el dret d'anul·lar els cursos que no superin un mínim d'inscripcions. Els estudiants afectats podran optar per un canvi de curs o sol·licitar la devolució de la matrícula. Un cop hagin començat els cursos, no s'acceptaran anul·lacions de matrícula. Informació sobre el desistiment de matrícula »