Seminaris Taller de Java per a iniciats en la programació

El llenguatge Java va ser dissenyat per James Gosling a SUN Microsystems. Des dels inicis dels anys noranta fins l’actualitat s’ha convertit en un dels llenguatges de programació més utilitzat, tan per construir aplicacions d’escriptori multiplataforma com per aplicacions web, inclús per aplicacions per mòbils fent servir Android.

El taller de Java per iniciats a la programació és un curs que pretén ensenyar les bases del llenguatge de programació Java. Es pressuposa que l’estudiant té uns coneixements bàsics de programació en qualsevol altre llenguatge. Partint de les nocions de variable, estructura condicional, estructura repetitiva i funció, introduirem a l’estudiant en la programació orientada a objectes, aprofundint en el llenguatge Java.

clock iconDurada:
1 mes
comment iconIdioma:
show iconDedicació:
25 hores
calendar iconInici:
Properament
info iconPreu:
Titulació: Certificat d'aprofitament de la UOC
ask-full iconPreguntes freqüents

Competències
Metodologia
Procés de matrícula
clock iconDurada 1 mes (1 crèdit)
show iconDedicació 25 hores
calendar icon Inici: Properament
user icon
Professorat: Jordi Blasco Planesas

Preu del curs

• Aprendre i interioritzar els conceptes d’orientació a l’objecte.
  • Entendre la influència del paradigma de l’orientació a l’objecte en altres àmbits de la informàtica a més de la programació.
  • Conèixer els beneficis que aporta l’orientació a l’objecte i les raons per les quals es produeixen.
  • Comprendre els motius pels quals en l’orientació a l’objecte s’obtenen uns nivells tan alts de reutilització i els requisits que ens imposa el fet de voler aconseguir aquesta reutilització.
  • Aprendre la sintaxis específica del llenguatge Java.
  • Aprendre a programar en Java els conceptes teòrics esmentats i desenvolupar un treball pràctic en aquest llenguatge utilitzant els conceptes d’orientació a l’objecte.

Competències

Capacitat per dissenyar i construir aplicacions informàtiques mitjançant tècniques de desenvolupament, integració i reutilització.

Metodologia

La metodologia docent serà completament problem based. Plantejarem el curs des d’un punt de vista pràctic. L’estudiant començarà el curs amb un problema que haurà de resoldre en 4 lliuraments, un per setmana. El problema serà un joc predissenyat, i amb l’ajuda d’una sèrie d’arxius bàsics l’estudiant, ja des del començament, haurà de resoldre les parts específiques que permetin que el joc disposi de les funcionalitats desitjades. A més de la documentació de les funcionalitats a implementar, proporcionarem a l’estudiant unes guies setmanals amb la documentació, on poder trobar tota la informació necessària per resoldre el lliurament particular. &nbsp,

Els procés de compilació, la base del llenguatge i el tractament de cadenes de caràcters.

Les relacions d’especialització/generalització: herència en l’orientació a objectes amb Java.

Les situacions d’error i la seva previsió: el tractament d’excepcions mitjançant Java.

L’entrada i sortida mitjançant el sistema de fitxers en Java.

Procés de matrícula

Omple el formulari de matrícula. El pagament es realitza en línia mitjançant TPV (pagament amb targeta de dèbit o crèdit per mitjà d'internet).

La UOC es reserva el dret d'anul·lar els cursos que no superin un mínim d'inscripcions. Els estudiants afectats podran optar per un canvi de curs o sol·licitar la devolució de la matrícula. Un cop hagin començat els cursos, no s'acceptaran anul·lacions de matrícula. Informació sobre el desistiment de matrícula »