Seminaris de desenvolupament continu

Posa’t al dia de la nova normativa de la llengua catalana

Ja fa més de dos anys que l’Institut d’Estudis Catalans va publicar l’Ortografia catalana i la Gramàtica de la llengua catalana, concebudes com la referència normativa del segle XXI. Per a un estudiant de filologia catalana, d’humanitats o de comunicació, així com per a qualsevol professional de la llengua i la comunicació, és imprescindible posar-se al dia dels canvis que ha comportat aquesta actualització de la normativa.

Aquest curs pretén que l’estudiant conegui els canvis més importants que comporta la nova normativa catalana. Més en concret, se centrarà en les construccions, trets i usos admesos arran d’aquestes publicacions i la repercussió que tenen en el registre formal de la llengua: ensenyament, Administració i mitjans de comunicació.

D’alguna manera, doncs, l’objectiu últim del curs és aprendre a aplicar de manera segura i fonamentada els preceptes i les orientacions de la nova normativa del català.

clock iconDurada:
1 mes
comment iconIdioma:
Català
show iconDedicació:
25 hores
calendar iconInici:
26 Juny
info iconPreu:
Titulació: Certificat d'aprofitament de la UOC
ask-full iconPreguntes freqüents

Objectius
Competències
Metodologia
Procés de matrícula
clock iconDurada 1 mes (1 crèdit)
show iconDedicació 25 hores
calendar icon Inici: 26 Juny
user icon
Professorat: Ona Domènech Bagaria i Anna Montserrat Ciurana

Preu del curs

Matrícula tancada

Objectius

Competències

• Conèixer les principals novetats que presenten l’Ortografia catalana (2017) i la Gramàtica de la llengua catalana (2016) de l’Institut d’Estudis Catalans.
  • Adquirir seguretat i destresa a l’hora d’aplicar-les.

Metodologia

La metodologia del curs serà eminentment aplicada, amb la discussió i resolució de casos pràctics.

Els materials utilitzats seran els exercicis i activitats elaborats pels docents, i diversos materials en obert, entre els quals destaquem els següents:

És molt recomanable que els estudiants tinguin a l’abast algun exemplar en paper de la Gramàtica de la llengua catalana de l’Institut d’Estudis Catalans, perquè l’hauran de consultar força sovint al llarg del curs.

1. Un nou enfocament de la normativa catalana.
  2. Principals novetats gramaticals: aspectes de morfologia i sintaxi.
  3. Principals novetats ortogràfiques.

Procés de matrícula

Omple el formulari de matrícula. El pagament es realitza en línia mitjançant TPV (pagament amb targeta de dèbit o crèdit per mitjà d'internet).

La UOC es reserva el dret d'anul·lar els cursos que no superin un mínim d'inscripcions. Els estudiants afectats podran optar per un canvi de curs o sol·licitar la devolució de la matrícula. Un cop hagin començat els cursos, no s'acceptaran anul·lacions de matrícula. Informació sobre el desistiment de matrícula »

Envia les teves dades i rebràs informació d'aquest programa i d'altres que et puguin interessar

Pref.Ex.: + 34
Telèfon fixEx.: 932532300
Pref.Ex.: + 34
Telèfon mòbilEx.: 123456789

RESPONSABLE: Fundació per a la Universitat Oberta de Catalunya (d’ara endavant, «UOC»)

FINALITAT: Gestionar l’enviament d’informació referent a l’oferta formativa de la UOC en l’àmbit formatiu que heu triat i saber la vostra opinió sobre la informació que us hem facilitat.

Així mateix, gestionar l’enviament d’informació acadèmica i institucional relacionada amb els actes que es duen a terme des de la UOC, mitjançant l’elaboració de perfils, tant per part de la UOC com de tercers, i l’enviament d’enquestes relacionades amb la recerca i la innovació, entre altres temes.

LEGITIMACIÓ: Consentiment de l’interessat.

DESTINATARIS: Empreses del Grup UOC.

També es poden produir transferències internacionals.

DRETS: Podeu exercir en qualsevol moment els vostres drets d’accés, rectificació, supressió i oposició i la resta de drets legalment establerts fent clic aquí.