Seminaris Integració dels ODS en les organitzacions

L’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible (2015) és una aposta perquè els països i les seves societats fomentin la millora de la vida de les persones, sense deixar ningú enrere. Recull disset ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible), que inclouen des de l’eliminació de la pobresa fins al foment de l’educació i la igualtat, la defensa del medi ambient, el disseny de les ciutats o la lluita contra el canvi climàtic.

El Pacte Mundial de les Nacions Unides (1999) és la iniciativa voluntària de responsabilitat social de més abast de les organitzacions en el món. Té com a objectiu transformar el mercat global amb la potenciació d’un sector privat sostenible i responsable, mitjançant un conjunt de principis en àrees relacionades amb els drets humans, el treball, el medi ambient i la lluita contra la corrupció, tot canalitzant accions que fomentin l’assoliment dels ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible).

En la dècada actual, que té com a horitzó el 2030, i davant la necessitat de transformació de la forma de vida actual de les societats, que és insostenible, les organitzacions tenen un paper clau per fomentar l’assoliment del desenvolupament sostenible. És, doncs, important formar-se en l’Agenda 2030 i el Pacte Mundial de les Nacions Unides i, sobretot, en com aquestes dues iniciatives es poden integrar en les organitzacions.

clock iconDurada:
1 mes
comment iconIdioma:
show iconDedicació:
25 hores
calendar iconInici:
Properament
info iconPreu:
Titulació: Certificat de formació continuada de la UOC

Presentació
Competències
Metodologia
Procés de matrícula
clock iconDurada 1 mes (1 crèdit)
user icon
Professorat: August Corrons
Preu del curs

Presentació

En aquest curs es fa una introducció de què són els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i com es poden integrar en el model de negoci de les organitzacions.

• Conèixer l’Agenda 2030 i els ODS.
  • Conèixer el Pacte Mundial de les Nacions Unides i els seus principis.
  • Endinsar-se en el coneixement de com es poden integrar els ODS i els principis del Pacte Mundial de les Nacions Unides en les organitzacions.
  • Conèixer experiències d’integració dels ODS i dels principis del Pacte Mundial de les Nacions Unides en les organitzacions, tot aprenent per mitjà de casos d’èxit.

Competències

• Capacitat per entendre l’abast de l’Agenda 2030 i els ODS, i també com es poden integrar en les organitzacions.
  • Capacitat per entendre l’abast del Pacte Mundial de les Nacions Unides i els seus principis, i també com es poden integrar en les organitzacions.
  • Capacitat per adoptar i promoure valors, actituds i comportaments que fomentin la responsabilitat social i el desenvolupament sostenible.

Metodologia

• Metodologia en línia de qualitat seguint el model educatiu de la UOC, que garanteix el desenvolupament de les competències digitals dels estudiants, l’acompanyament durant el curs mitjançant el retorn (feedback) personalitzat, els fòrums de discussió i l’avaluació contínua.
  • Model dinàmic i flexible, centrat en l’estudiant, que permet conciliar la vida professional, la personal i l’acadèmica.
  • Campus Virtual propi de la UOC.
  • Aprenentatge col·laboratiu orientat a la participació i la construcció col·lectiva de coneixements i obert a l’experiència professional dels estudiants.
  • Acompanyament de l’estudiant en tot moment.
  • Recursos d’aprenentatge en un format integrat i innovador, que permeten desenvolupar les activitats d’aprenentatge i l’avaluació corresponent. Es faciliten recursos oberts que permetin endinsar-se en el coneixement de la matèria que es cursa: lectures, vídeos, presentacions i casos d’èxit.
  • Videoconferències síncrones per donar indicacions i resoldre dubtes, i alhora compartir experiències i generar debat.
  • Enfocament pràctic i professionalitzador.
  • Avaluació contínua i formativa, orientada a l’activitat d’aprenentatge, sense necessitat d’exàmens finals.
  • Retorn formatiu i personalitzat, que retroalimenta i millora el procés d’aprenentatge.
  • Professorat amb una gran formació professional.

Tots els participants que superen l’avaluació contínua obtenen un certificat d’aprofitament acadèmic (curs d’1 crèdit i 25 hores) expedit per la Universitat Oberta de Catalunya.

1. L’Agenda 2030 i els ODS
  2. El Pacte Mundial de les Nacions Unides i els seus principis
  3. Integració dels ODS i dels principis del Pacte Mundial de les Nacions Unides en les organitzacions
  4. Les organitzacions i el desenvolupament sostenible: casos d’èxit

Procés de matrícula

Omple el formulari de matrícula. El pagament es realitza en línia mitjançant TPV (pagament amb targeta de dèbit o crèdit per mitjà d'internet).

La UOC es reserva el dret d'anul·lar els cursos que no superin un mínim d'inscripcions. Els estudiants afectats podran optar per un canvi de curs o sol·licitar la devolució de la matrícula. Un cop hagin començat els cursos, no s'acceptaran anul·lacions de matrícula. Informació sobre el desistiment de matrícula »