Seminaris Gestió de mercats de renda variable

Els mercats de renda variable en els darrers anys cada cop han adquirit més protagonisme com a inversió alternativa als dipòsits i al deute públic, tant per part dels particulars com de les empreses. La davallada dels tipus d’interès, la bonança econòmica i borsària, l’increment de la cultura financera mitjana i una difusió de dades millor i més ràpida per mitjà de les tecnologies de la informació i la comunicació han provocat un augment de l’interès per als mercats de valors i, especialment, per la borsa.

L’augment de l’interès pels mercats de valors i la borsa s’ha reflectit en increments considerables del pes de les accions en les carteres de valors gestionades a Espanya i al món, sigui per mitjà de la proliferació de fons d’inversió de renda variable o per mitjà de les inversions directes a borsa. En aquest context d’explosió de les inversions en accions i altres títols derivats, es fa necessària l’especialització i la capacitació professional que permeti resoldre els problemes habituals que presenta la inversió borsària, podent delimitar i aïllar perfectament els riscos als quals s’exposen els inversors i minimitzar les conseqüències negatives que puguin aparèixer. Per això, el gestor de carteres de renda variable ha de conèixer i utilitzar totes les eines que existeixen per optimitzar així el procés, maximitzant la rendibilitat i minimitzant el risc. Però l’expansió que s’ha experimentat en els mercats tant primaris com secundaris, és a dir, tant en emissions realitzades per les empreses com en la mateixa negociació d’accions entre accionistes, ha produït una introducció contínua de nous processos i productes. Aquest avançament en les innovacions també requereix una formació contínua per a les persones que vulguin obtenir resultats excel·lents.

Aquest curs tracta de cobrir els aspectes bàsics de la gestió de carteres de renda variable, amb nombrosos exemples i casos pràctics que anirem resolent en els diversos debats i fòrums, de manera que sigui al màxim d’interactiu i que aporti una base sòlida per a l’assessorament d’inversions.

clock iconDurada:
1 mes
comment iconIdioma:
show iconDedicació:
25 hores
calendar iconInici:
Properament
info iconPreu:
Titulació: Certificat d'aprofitament de la UOC
ask-full iconPreguntes freqüents

Objectius
Competències
Metodologia
Procés de matrícula
clock iconDurada 1 mes (1 crèdit)
show iconDedicació 25 hores
calendar icon Inici: Properament
user icon
Professorat: Joan Llobet Dalmases i Salvador Torra Borras

Preu del curs

Objectius

1. Utilitzar una metodologia de treball que agilitzi la presa de decisions d’inversió.
  2. Interpretar l’evolució de les principals variables macroeconòmiques (PIB, IPC, IPI, etc.) i la seva repercussió en els mercats de renda variable.
  3. Concretar en quina fase del cicle econòmic es troba l’economia i aconsellar quin és el millor producte per invertir-hi.
  4. Diferenciar perfectament entre gestió activa i passiva de carteres i triar les tècniques més adequades segons l’objectiu final de la inversió.
  5. Tenir les bases per a fer una anàlisi fonamental adequada.
  6. Crear una cartera de valors amb expectatives de rendibilitat a curt i mitjà termini mitjançant l’anàlisi tècnica.
  7. Ser capaç de valorar i reduir el risc d’una cartera de valors per mitjà de les eines estadístiques de diversificació que es proporcionen.

Competències

1. Capacitat per a valorar críticament situacions financeres concretes i establir les possibles evolucions dels mercats financers.
  2. Capacitat per a accedir als principals instruments financers i utilitzar-los.

Metodologia

Mitjançant l’aportació dels mòduls teòrics, es proposen a l’estudiant diversos exercicis que ha de resoldre, i se li demana que participi en els debats que es proposen. Totes aquestes activitats es fan en línia.

1. Introducció a la gestió de carteres.
  2. El cicle econòmic i les seves repercussions en les decisions d’inversió.
  3. Conceptes bàsics.
  4. Gestió de carteres de renda variable.
  5. Enfocament estadístic: una introducció.

Procés de matrícula

Omple el formulari de matrícula. El pagament es realitza en línia mitjançant TPV (pagament amb targeta de dèbit o crèdit per mitjà d'internet).

La UOC es reserva el dret d'anul·lar els cursos que no superin un mínim d'inscripcions. Els estudiants afectats podran optar per un canvi de curs o sol·licitar la devolució de la matrícula. Un cop hagin començat els cursos, no s'acceptaran anul·lacions de matrícula. Informació sobre el desistiment de matrícula »