Seminaris Escriure per al pacient: la redacció d’informes mèdics

Les funcions principals en l’àmbit sanitari s’orienten al diagnòstic de patologies, les decisions sobre cures i la proposta de tractaments. A l’hora de dur a terme aquestes funcions, la relació interpersonal, la capacitat comunicativa del professional sanitari i la comunicació efectiva amb el pacient esdevenen una pedra angular per assolir l’èxit.

Posa’t al dia en el teu camp professional i domina les noves tendències sense haver de cursar una formació d’un any amb el curs online de redacció “Escriure per al pacient: la redacció d’informes mèdics”, posant el focus en les necessitats que tens ara i en els teus pròxims reptes.

clock iconDurada:
1 mes
comment iconIdioma:
show iconDedicació:
25 hores
calendar iconInici:
Properament
info iconPreu:
Titulació: Certificat de formació continuada de la UOC

Presentació
Objectius
Competències
Metodologia
Procés de matrícula
clock iconDurada 1 mes (1 crèdit)
user icon
Professorat: Ona Domènech Bagaria / Alba Gómez Hierro
Preu del curs

Presentació

Al sector de la salut, són molts els actors que veuen i reconeixen que hi ha una mancança comunicativa, tant entre professionals com amb el pacient, derivada d’una falta de formació específica dins del currículum acadèmic. En l’era de la informació, el client se situa al centre de l’experiència i el sector de la salut ha de fer un pas endavant per compensar aquesta mancança.

El seminari permet als professionals sanitaris afrontar nous reptes professionals i satisfer les necessitats dels clients actuals, la qual cosa, al seu torn, significa un avantatge competitiu per al centre sanitari.

Objectius

• Analitzar problemes lingüístics i discursius a partir de models d’un informe d’alta o d’una pauta de tractament que s’han de corregir i millorar per mitjà de les eines lingüístiques adequades.
  • Aprendre a reescriure el model proposat a partir de la discussió i la comparació de la feina amb la d’altres companys i companyes del curs.
  • Analitzar un informe d’alta o una pauta de tractament propis i detectar els problemes comunicatius que genera.
  • Reescriure, discutir i revisar el text propi a partir dels problemes detectats per millorar-ne l’eficàcia comunicativa.

Competències

Ser capaç d’escriure un document mèdic eficaç, com ara un informe d’alta o una pauta de tractament, que s’adapti al pacient com a receptor final i a altres professionals sanitaris com a receptors intermedis.

Aquest repte s’assolirà treballant un model textual amb problemes, la qual cosa permetrà identificar errors habituals, i un text mèdic propi, com ara un informe d’alta o una pauta de tractament.

Metodologia

• Metodologia en línia de qualitat seguint el model educatiu de la UOC, que garanteix el desenvolupament de les competències digitals dels estudiants.
  • Model dinàmic i flexible, centrat en l’estudiant, que permet conciliar la vida professional, la personal i l’acadèmica.
  • Aprenentatge col·laboratiu orientat a la participació i la construcció col·lectiva de coneixements i obert a l’experiència professional dels estudiants.
  • Acompanyament de l’estudiant en tot moment.
  • Recursos d’aprenentatge en un format integrat i innovador, que permeten desenvolupar les activitats d’aprenentatge i l’avaluació corresponent.
  • Vídeos docents per reforçar l’aprenentatge d’aspectes clau del programa.
  • Aprenentatge basat en la pràctica (learning by doing) amb el mètode del cas com a element central, a partir de supòsits pràctics d’interès i utilitat orientats a la innovació i la transformació digital de les empreses.
  • Plantejament i resolució de reptes alineats i pròxims a la realitat professional dels participants.
  • Enfocament pràctic i professionalitzador, orientat a l’aplicabilitat immediata de les competències adquirides en l’entorn laboral del participant.

• La comunicació amb el pacient, un repte per a la nostra societat: bases lingüístiques i culturals per a una comunicació escrita efectiva.
  • Com millorar la comunicació escrita amb els nostres pacients: fonaments de la comunicació escrita des de la perspectiva lingüística (vocabulari, gramàtica, ús del llenguatge especialitzat, semàntica i estratègies de comunicació escrita: adequació, cohesió i coherència).
  • Tancament (takeaway): informe interactiu que inclou tots els conceptes treballats durant el curs, sempre disponible per resoldre qualsevol dubte.

Procés de matrícula

Omple el formulari de matrícula. El pagament es realitza en línia mitjançant TPV (pagament amb targeta de dèbit o crèdit per mitjà d'internet).

La UOC es reserva el dret d'anul·lar els cursos que no superin un mínim d'inscripcions. Els estudiants afectats podran optar per un canvi de curs o sol·licitar la devolució de la matrícula. Un cop hagin començat els cursos, no s'acceptaran anul·lacions de matrícula. Informació sobre el desistiment de matrícula »