Seminaris Consciència i resiliència en temps de crisi

Davant de les crisis globals, col·lectives i personals a què ens enfrontem (especialment les produïdes per la sindèmia de la COVID-19, el canvi climàtic o les crisis econòmiques recurrents), és urgent adquirir habilitats pràctiques basades en l’experiència per a l’adaptació i la resposta resilient individual i col·lectiva.

clock iconDurada:
1 mes
comment iconIdioma:
Espanyol, Català
show iconDedicació:
25 hores
calendar iconInici:
Properament
info iconPreu:
Titulació: Certificat de formació continuada de la UOC

Presentació
Objectius
Competències
Metodologia
Procés de matrícula
clock iconDurada 1 mes (1 crèdit)
user icon
Professorat: Ferran Mestanza, Rosa Borge Bravo
Preu del curs

Presentació

El curs parteix d’una visió d’interdependència dels països, les comunitats i les persones. Crisis com la sindèmia de la COVID-19 o el canvi climàtic ens mostren la necessitat de tenir una visió global i col·lectiva, però també una reflexió més personal sobre els canvis i la impermanència de la condició humana. En el curs s’expliquen diverses perspectives sobre la interrelació entre allò que és individual, allò que és col·lectiu i allò que és global. Així mateix, s’experimenta amb pràctiques centrades en la consciència plena (mindfulness) que permeten afrontar aquests canvis amb resiliència i motivació per a l’acció solidària i la cura.

Objectius

• Indagar i tenir una comprensió més bona de les crisis globals, col·lectives i personals a les quals ens enfrontem, i adquirir habilitats pràctiques per a l’adaptació i la resposta resilient  individual i col·lectiva.

Competències

No calen coneixements o competències previs en la matèria.

Metodologia

L’estudiant reflexiona per mitjà del material que s’ha triat (text i vídeos) i experimenta vivencialment amb les tècniques de consciència plena (mindfulness) que s’ofereixen. També es duen a terme diàlegs amb consciència plena i es practica la comunicació no violenta.

Les sessions síncrones es realitzaran els dilluns a les 19 hores. A més, quedaran enregistrades per aquells estudiants que no puguin assistir-hi.

• MÒDUL 1: Mindfulness per al cultiu de la resiliència.
  • MÒDUL 2: Comunicació conscient.
  • MÒDUL 3: Acció i transformació.
  • MÒDUL 4: Conclusions. La interrelació entre allò global, col·lectiu i individual.

Procés de matrícula

Omple el formulari de matrícula. El pagament es realitza en línia mitjançant TPV (pagament amb targeta de dèbit o crèdit per mitjà d'internet).

La UOC es reserva el dret d'anul·lar els cursos que no superin un mínim d'inscripcions. Els estudiants afectats podran optar per un canvi de curs o sol·licitar la devolució de la matrícula. Un cop hagin començat els cursos, no s'acceptaran anul·lacions de matrícula. Informació sobre el desistiment de matrícula »