Seminaris Com explicar històries que facin por? De la narrativa gòtica al transmedia

Tota escriptura és un viatge cap a l’interior de les nostres emocions, una exploració d’aquestes imatges que ens habiten, algunes des de la infància. Aquest curs proposa indagar en les nostres pors i en les d’una societat que ha viscut temorosa al llarg de la seva història.

Utilitzant les tècniques narratives que ens ofereix el guió cinematogràfic, ens endinsarem en el gènere de terror per a escriure noves històries que portin l’espectador al fons de l’abisme.

clock iconDurada:
1 mes
comment iconIdioma:
show iconDedicació:
25 hores
calendar iconInici:
6 Novembre
info iconPreu:
Titulació: Certificat d'aprofitament de la UOC
ask-full iconPreguntes freqüents

Objectius
Competències
Metodologia
Procés de matrícula
clock iconDurada 1 mes (1 crèdit)
show iconDedicació 25 hores
calendar icon Inici: 6 Novembre
user icon
Professorat: Helena Mas

Preu del curs

Matrícula tancada

Objectius

Oferir eines teoricopràctiques per a l’escriptura d’un guió de curtmetratge o text curt literari a partir dels patrons narratius i estilístics marcats pel gènere de terror.

Competències

• Coneixements sobre el terror com a gènere literari i audiovisual.
  • Escriptura de guions audiovisuals i transmèdia.
  • Comprensió general del llenguatge fílmic.

Metodologia

Cada unitat comprèn un vídeo principal mitjançant el qual s’imparteixen les classes. Materials addicionals en formes d’enllaços a vídeos, articles en PDF i recomanacions de pel·lícules i lectures també s’oferiran per a aprofundir en el tema.

La forma d’interactuar amb la instructora del curs és un fòrum on, a més, els estudiants faran exercicis concrets, com narrar algun dels seus malsons o opinar respecte d’alguns punts plantejats en relació amb la unitat.

Finalment, s’ofereix l’oportunitat d’escriure el guió d’un curtmetratge o un conte de terror tutelat per la instructora.

1. Presentació del curs.
  2. El terror i l’horror. L’excés i l’absència.
  3. La novel·la gòtica i el paisatge de la tragèdia.
  4. El sinistre. El terror en la quotidianitat.
  5. El cinema expressionista alemany: les ombres de Nosferatu. L’estructura desdoblada i delirant.
  6. El terror psicològic i la sinistralitat.
  7. El doble i l’altre en David Lynch.
  8. Estructures de l’imaginari.
  9. La por de l’Apocalipsi i el perquè dels zombis.
  10. Metamorfosi del gènere de terror en l’era transmèdia.

Procés de matrícula

Omple el formulari de matrícula. El pagament es realitza en línia mitjançant TPV (pagament amb targeta de dèbit o crèdit per mitjà d'internet).

La UOC es reserva el dret d'anul·lar els cursos que no superin un mínim d'inscripcions. Els estudiants afectats podran optar per un canvi de curs o sol·licitar la devolució de la matrícula. Un cop hagin començat els cursos, no s'acceptaran anul·lacions de matrícula. Informació sobre el desistiment de matrícula »