Programes de Desenvolupament Professional Telemedicina. Eines per a la consulta a distància

La telemedicina és una tendència a l’alça en el món de la salut, atès que permet un accés més ampli a serveis de salut, augmenta la productivitat dels professionals i redueix despeses, els temps de desplaçament i la càrrega dels centres sanitaris. La crisi de la COVID-19 ha posat de manifest, encara més, la necessitat de seguir treballant per aplicar-la.

Malgrat això, els professionals no han rebut la formació necessària per treballar amb les tecnologies de la informació i la comunicació. Per això, tenim com a objectiu desenvolupar diversos programes de desenvolupament professional per ajudar els professionals a aplicar diferents tecnologies en el seu dia a dia.

clock iconDurada:
6 setmanes
comment iconIdioma:
show iconDedicació:
50 hores
calendar iconInici:
17 Març
info iconPreu:
Titulació: Certificat de formació continuada

Presentació
Objectius
Competències
Procés de matrícula
clock iconDurada 6 setmanes
show iconDedicació 50 hores
calendar icon Inici: 17 Març
user icon
Professorat: Rubén Nieto Luna

Preu del curs

Presentació

En aquest programa, titulat Telemedicina. Eines per a la consulta a distància, ens centrem en la consulta a distància utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació. Començarem definint la telemedicina i analitzarem els diferents tipus de comunicació i les diverses eines que hi ha disponibles. Es tractaran també els requisits dels sistemes per aplicar-los en la pràctica professional. Per treballar tot plegat, hem creat uns materials molt pràctics en format de text, materials de referència, vídeos i exercicis pràctics guiats per experts en l’àmbit.

Més enllà de l’aprenentatge, ajudarem l’estudiant a desenvolupar el seu projecte d’interès específic, assessorant-lo en els punts que cal tenir en consideració i en la construcció del projecte.

Más allá del aprendizaje, ayudaremos al estudiante a desarrollar su proyecto de interés específico, asesorándolo en los puntos que hay que tener en consideración y en la construcción del proyecto.

Objectius

L’objectiu principal de la formació és treballar les competències necessàries per aplicar la consulta a distància en el context sanitari i millorar l’eficiència de l’atenció oferta, però tenint molta cura de la seguretat dels sistemes i els procediments que s’utilitzin.

Competències

Les competències que es treballaran són les següents:

• Identificar i avaluar les solucions de telesalut disponibles.
  • Reflexionar sobre el concepte de telesalut i els elements que la defineixen.
  • Planificar, concebre, desplegar i dirigir projectes de telesalut.

Els continguts del programa de Telemedicina. Eines per a la consulta a distància són els següents:

• Introducció breu al concepte actual de telesalut, en general, i al de telemedicina, en particular.
  • Sistemes de comunicació sincrònica.
  • Sistemes de comunicació asincrònica.
  • Aplicació en el context sanitari.

Procés de matrícula

Omple el formulari de matrícula. El pagament es realitza en línia mitjançant TPV (pagament amb targeta de dèbit o crèdit per mitjà d'internet).

La UOC es reserva el dret d'anul·lar els cursos que no superin un mínim d'inscripcions. Els estudiants afectats podran optar per un canvi de curs o sol·licitar la devolució de la matrícula. Un cop hagin començat els cursos, no s'acceptaran anul·lacions de matrícula. Informació sobre el desistiment de matrícula »

El seguiment i la superació d’aquest programa porta a l’obtenció d’un certificat de formació continuada de Programa de Desenvolupament Professional de la UOC, equivalent a 2 ECTS (1 crèdit ECTS equival a 25 hores).