Programes de Desenvolupament Professional Tecnologia Blockchain per a Directius

Darrerament la blockchain està demostrant ser una tecnologia disruptiva capaç d’habilitar serveis descentralitzats eliminant intermediaris i empoderant els usuaris en camps tan diversos com el sector bancari, les cadenes de subministrament o la identitat digital.

En aquest curs introduïm els conceptes clau per a comprendre el funcionament de la tecnologia blockchain i repassem alguns casos d’ús i projectes empresarials representatius que pretenen revolucionar el seu sector.

clock iconDurada:
6 setmanes
comment iconIdioma:
show iconDedicació:
50 hores
calendar iconInici:
21 Octubre
info iconPreu:
990€
Titulació: Extensió universitària de Programa de Desenvolupament Professional de la UOC

Presentació
Competències
Procés de matrícula
clock iconDurada 6 setmanes
show iconDedicació 50 hores
calendar icon Inici: 21 Octubre
user icon
Professorat: Víctor García Font

Preu del curs

990€

Matrícula tancada

Presentació

Aquest curs comença amb una introducció a la base tecnològica de la blockchain. Això permetrà assentar les bases perquè qualsevol alumne amb coneixements generals d’informàtica pugui avaluar posteriorment l’adequació d’aquesta tecnologia als diferents casos de negoci que s’exposaran. Entre altres temes, es descriuran els tipus de plataformes de blockchain que hi ha avui dia i es detallaran els avantatges i inconvenients de cada tipus.

Posteriorment, es presentaran diversos casos d’ús en els quals projectes basats en blockchain proposen formes innovadores per a transformar els escenaris actuals. Entre altres, es presentaran casos relacionats amb la traçabilitat i les cadenes de subministrament, la identitat electrònica i la tokenització.

• Contextualitzar i introduir la tecnologia blockchain i les criptomonedes.
  • Mostrar els diferents tipus de blockchain i les seves característiques principals.
  • Descriure com funcionen els sistemes de traçabilitat en blockchain. Mostrar casos d’ús de blockchain en aquest context.
  • Descriure com funcionen els sistemes d’identitat en blockchain. Mostrar casos d’ús de blockchain en aquest context.
  • Descriure com funcionen els sistemes de tokenització en blockchain. Mostrar casos d’ús de blockchain en aquest context.

Competències

• Conèixer els mecanismes tecnològics principals en què es basa una blockchain.
  • Ser capaç de valorar la idoneïtat dels diversos tipus de blockchain en escenaris diferents.
  • Ser capaç d’identificar les oportunitats i els riscos de fer servir blockchain en diferents casos d’ús.

Mòdul 1: Introducció a la tecnologia blockchain

Mòdul 2: Traçabilitat

Mòdul 3: Identitat

Mòdul 4: Tokenització

Procés de matrícula

Omple el formulari de matrícula. El pagament es realitza en línia mitjançant TPV (pagament amb targeta de dèbit o crèdit per mitjà d'internet).

La UOC es reserva el dret d'anul·lar els cursos que no superin un mínim d'inscripcions. Els estudiants afectats podran optar per un canvi de curs o sol·licitar la devolució de la matrícula. Un cop hagin començat els cursos, no s'acceptaran anul·lacions de matrícula. Informació sobre el desistiment de matrícula »

El seguiment i la superació d’aquest programa porta a l’obtenció d’un certificat d’extensió universitària de Programa de Desenvolupament Professional de la UOC, equivalent a 2 ECTS (1 crèdit ECTS equival a 25 hores).