Programes de Desenvolupament Professional La diversitat funcional a les organitzacions

Els darrers anys han aparegut estudis, canvis de paradigmes, transformacions en la cultura de les organitzacions o canvis de mentalitat en les persones que han conreat el terreny del sector empresarial per capgirar les maneres d’incloure la diversitat als equips de treball. Aquest programa de desenvolupament professional, basat en l’experiència, la recerca i els coneixements de la Càtedra Fundació Randstad – UOC de Discapacitat, Ocupació i Innovació Social, ofereix una formació que té com a objectiu acompanyar les organitzacions en el canvi per esdevenir una empresa inclusiva.

El projecte formatiu que presentem vol explorar múltiples territoris, formes i models, per incorporar el col·lectiu de persones amb discapacitat al si de les organitzacions. L’aposta no és fer-ho des de perspectives clàssiques (per obligació legal o per compassió), sinó a partir del que podem anomenar la gestió del talent divers a les organitzacions.

clock iconDurada:

Equip docent: Jordi Planella Ribera

Preu del curs

Presentació

Aquesta formació té per objectiu dur a terme una tasca de conscienciació a escala directiva. No es tracta només de despertar una passió filantròpica o legalista de la discapacitat, sinó de mostrar l’ampli ventall de possibilitats i beneficis, més enllà de la idea del bé comú, que ofereix prendre la decisió de contractar persones amb discapacitat i incorporar-les als equips de treball de les empreses.

Cerca de talent (obertura a altres possibilitats de reclutament de talent), identificació de clients amb discapacitat amb treballadors en situacions semblants (efecte mirall empresarial, en el qual l’empresa es veu com un reflex de la diversitat que hi ha a la societat), modificació de les polítiques internes de recursos humans, etc.

Objectius

• Conscienciar sobre la rellevància de la incorporació de persones amb diversitat funcional a les organitzacions.
  • Mostrar les possibilitats, els beneficis i els rendiments de la contractació de persones amb diversitat funcional per als equips de treball de les empreses.
  • Facilitar la cerca de talent en les organitzacions (obertura a altres possibilitats de reclutament de talent).

Competències

Les competències que es desenvoluparan en aquesta formació estan relacionades amb la gestió del talent divers en les organitzacions. Es tracta de competències que serviran als estudiants que facin el curs per:

• Transformar la perspectiva que les organitzacions tenen sobre les persones amb discapacitat com a treballadores potencials.
  • Gestionar la diversitat a les organitzacions des del paradigma de la diversitat funcional.
  • Innovar en les maneres de reclutar i incorporar el talent divers a les organitzacions.

Metodologia

El procés formatiu d’aquest curs es desenvolupa a partir de la combinació de diversos elements:

• Lectura de textos produïts ad hoc per a la formació (La diversitat funcional a les organitzacions).
  • Estudi de casos vinculats a experiències o bones pràctiques.
  • Desenvolupament de processos i projectes innovadors.

Aquest programa formatiu es desenvolupa a partir de tres mòduls que guien el procés formatiu de les tres activitats o reptes que els estudiants han de dur a terme.

Mòdul 1: Noves formes de mirar a la discapacitat en la societat actual

• La diversitat “funcional” com a nou paradigma
  • Un món divers davant d’un món monolític
  • Les nostres vinculacions amb la diversitat funcional i la dependència

Mòdul 2: Organitzacions, empreses i diversitat funcional

• Complir o no complir la llei: LISMI i LGD
  • Què aporta una persona amb discapacitat a la meva organització?
  • Entre la legalitat i el paternalisme
  • Pensar l’organització com un ecosistema divers

Mòdul 3: La gestió del talent divers a les organitzacions

• Més enllà de les discapacitats: les supracapacitats
  • Branding employer i engagement en la gestió del talent divers
  • Bones pràctiques de gestió del talent divers
  • Laboratoris d’innovació i talent divers a les organitzacions

Procés de matrícula

Omple el formulari de matrícula. El pagament es realitza en línia mitjançant TPV (pagament amb targeta de dèbit o crèdit per mitjà d'internet).

La UOC es reserva el dret d'anul·lar els cursos que no superin un mínim d'inscripcions. Els estudiants afectats podran optar per un canvi de curs o sol·licitar la devolució de la matrícula. Un cop hagin començat els cursos, no s'acceptaran anul·lacions de matrícula. Informació sobre el desistiment de matrícula »