Programes de desenvolupament continu

Curs de Gestió de la Comunicació

Comunicació i màrqueting

Les noves tecnologies han revolucionat la gestió empresarial. Tant la immediatesa com la diversitat de canals telemàtics fan imprescindible que els professionals del secretariat dominin la gestió de la comunicació escrita a l’empresa en les seves múltiples facetes i gestionin de manera òptima tota la documentació generada.

Mitjançant una formació teòrica i pràctica adequada, els professionals del secretariat titulats en Gestió de la Comunicació han de poder utilitzar el codi correcte i precís tant en la comunicació interna com externa, per a treballar en qualsevol tipus d’empresa, organització o Administració pública .

Titulació: Certificat de UOC Xtended Studies en Gestió de la Comunicació

Pla d'estudis

Gestió de la comunicació

L’assignatura analitza tant les comunicacions de caràcter intern com extern: de les primeres aborda les reunions, l’acta i la convocatòria i, de les segones, les notes, els informes, el tauler d’anuncis, els memoràndums, etc.

En comunicacions externes s’aprofundeix en la carta comercial, un dels documents més freqüents en la relació empresarial, la carta circular i el seu ús.

Finalment, es tracta la comunicació amb l’Administració Pública, mitjançant documentació com instàncies, informes, certificats, oficis, resolucions, etc.

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 60h. 3,5 m. 2,0 c.
Gestió de la comunicació 60h. 3,0 m. 2,0 c.

Programa del curs de Gestió de la Comunicació

La comunicació en una organització

1. La comunicació en una organització
  2. Elements que intervenen en la comunicació
  3. Barreres en la comunicació
  4. Regles per a assolir una bona comunicació

La comunicació interna de l’empresa

1. Formes de comunicació a l’empresa
  2. Funcions de la comunicació interna
  3. Mitjans de la comunicació interna

La comunicació externa de l’empresa

1. La comunicació externa de l’empresa
  2. Tècniques de comunicació escrita i gràfica
  3. Procés de disseny de documents escrits
  4. Correspondència comercial
  5. Comunicació en línia. Internet

La comunicació a l’Administració pública

1. Els documents a l’Administració pública
  2.  El procediment administratiu

Requisits d’accés per al Curs de Gestió de la Comunicació

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran diferents acreditacions dependent del nivell i la durada del curs. Podràs comprovar quina titulació pots obtenir just a sota d'aquest apartat.

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies de Gestió de la Comunicació

Competències del curs de Gestió de la Comunicació

• Aplicar les tècniques de comunicació amb l’objectiu de saber adaptar-se a diferents situacions i interlocutors.
  • Reconèixer els fluxos de comunicació interna i generar els documents necessaris per a la correcta transmissió.
  • Elaborar documents escrits de caràcter professional aplicant criteris lingüístics, ortogràfics i d’estil.
  • Mantenir o millorar la relació amb els diferents públics externs, així com projectar una imatge favorable de la companyia mitjançant els documents més adequats
  • Elaborar documents utilitzats en l’Administració pública amb l’estructura lèxica i l’estil adequats tenint en compte les normes de procediment administratiu.

Objectius del curs de Gestió de la Comunicació

• Valorar correctament els elements que intervenen en el procés de comunicació i la seva repercussió en les decisions que es prenguin.
  • Relacionar les necessitats que es deriven de les situacions de comunicació interna de l’empresa amb les eines i els documents més adequats a cada situació.
  • Reconèixer les diferents funcions de la comunicació externa i les eines i els documents més adequats, segons les necessitats que es deriven de la construcció de la imatge de l’empresa.
  • Relacionar els elements de la comunicació, el mitjà de comunicació i de destinació de la informació amb les diferents comunicacions que hi poden haver en una organització.
  • Utilitzar correctament el procediment administratiu en la relació de l’empresa amb l’Administració, i elaborar els documents que origina aquest tipus de comunicació.

Itineraris

Aquest curs forma part dels programes de doble titulació indicats.

Es tracta d'ofertes formatives compostes pel contingut curricular de dos cursos de temes relacionats i amb un calendari adaptat per poder abordar els programes amb èxit, que donen accés a dues diplomes d'extensió universitària de la UOC.

Veure condicions

haha