Programes de desenvolupament continu

Curs de Publicitat i Planificació de Mitjans

Comunicació i màrqueting

Avui dia les noves tecnologies permeten l’accés de les petites i mitjanes empreses a mitjans publicitaris que fins fa poc estaven fora de les seves possibilitats econòmiques. En un nou mercat global, cada vegada més competitiu, és bàsic per a qualsevol empresa disposar d’un professional titulat en publicitat i planificació de mitjans que pugui donar a conèixer el seu producte i diferenciar-se de la competència.

Per això, les empreses necessiten professionals amb els coneixements i les habilitats per a poder desenvolupar i supervisar un pla publicitari, professionals amb formació pràctica que puguin intervenir en la planificació, l’execució i el control de la campanya publicitària.

Titulació: Certificat de UOC Xtended Studies en Publicitat i Planificació de Mitjans

Pla d'estudis

Publicitat i planificació de mitjans

L’assignatura se centra en els aspectes introductoris i de caràcter més teòric. Abans d’abordar els aspectes pràctics de la planificació de mitjans és imprescindible assimilar alguns dels fonaments principals de la publicitat com a procés de comunicació, com també el panorama del sector en l’actualitat, del qual s’ha de conèixer i entendre el paper dels agents principals que intervenen al llarg de tot el procés publicitari. En l’àmbit específic de la planificació de mitjans, aborda de manera teòrica les fases principals de treball, així com els conceptes per desenvolupar les funcions de planificació de mitjans i el paper fonamental de la investigació de mitjans, a més de les fonts d’informació del mercat i la seva aplicació. Ofereix una visió actualitzada del panorama actual dels mitjans publicitaris per facilitar la selecció dels més adequats per tal de comunicar una marca o complir els objectius de màrqueting o comunicació. Facilita el coneixement de les diferents formes publicitàries, així com de les de contractació o d’aplicació de les fonts d’informació a les necessitats de planificació.

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 105h. 4,5 m. 3,5 c.
Publicitat i planificació de mitjans 105h. 4,0 m. 3,5 c.

Programa del curs de Publicitat i Planificació de Mitjans

Publicitat

• La publicitat com a procés de comunicació
  • Objectius de la publicitat
  • Influència de la publicitat en el consumidor
  • Models d’actuació publicitària
  • El missatge publicitari
  • Elements del missatge
  • Metodologia per a elaborar missatges publicitaris
  • L’elaboració del missatge publicitari

Agents i legislació general de l’activitat publicitària

• L’agència de publicitat
  • L’agència de mitjans
  • L’anunciant
  • Legislació publicitària

El procés de planificació de mitjans

• Les campanyes de publicitat en els mitjans de comunicació
  • El brífing
  • Els pilars bàsics d’informació i coneixement
  • Els objectius de màrqueting versus els objectius de mitjans
  • Els objectius de mitjans
  • Lectura complementària

Investigació de mitjans

• Conceptes bàsics
  • Investigació de mitjans

Panorama de mitjans

• Els mitjans publicitaris
  • Els mitjans impresos
  • Ràdio
  • Cinema
  • Televisió
  • Exterior
  • La publicitat en el punt de venda
  • Algunes xifres
  • Internet

Requisits d’accés per al Curs de Publicitat i Planificació de Mitjans

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran diferents acreditacions dependent del nivell i la durada del curs. Podràs comprovar quina titulació pots obtenir just a sota d'aquest apartat.

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies de Publicitat i Planificació de Mitjans

Competències del curs de Publicitat i Planificació de Mitjans

• Comprendre i aplicar els conceptes bàsics de la publicitat i el paper dels agents que en formen part: l’anunciant, l’agència de publicitat i el consumidor.
  • Participar en l’organització d’una agència de mitjans, concretament en la preparació, el procés i l’avaluació d’una planificació de mitjans.
  • Analitzar la informació extreta de les fonts de dades de planificació de mitjans.
  • Analitzar l’activitat publicitària des del punt de vista d’un planificador de mitjans.

Objectius del curs de Publicitat i Planificació de Mitjans

• Entendre la publicitat com a procés de comunicació i els objectius que hi solen anar associats.
  • Conèixer l’estructura i les funcions dels agents principals involucrats en l’activitat publicitària.
  • Abastar d’una manera teòrica el procés de planificació de mitjans.
  • Familiaritzar-se amb una sèrie de conceptes bàsics i vocabulari propi de la planificació de mitjans, com també de les principals fonts d’informació.

Itineraris

Aquest curs forma part dels programes de doble titulació indicats.

Es tracta d'ofertes formatives compostes pel contingut curricular de dos cursos de temes relacionats i amb un calendari adaptat per poder abordar els programes amb èxit, que donen accés a dues diplomes d'extensió universitària de la UOC.

Veure condicions

haha