Programes de desenvolupament continu

Curs de Projecte de Qualitat en la Producció

Operacions i logística

Actualment, en un mercat global en el qual els avenços tecnològics obliguen a fer una revisió constant dels processos de producció, la competitivitat de les empreses es basa en la seva capacitat d’ajustar la qualitat i el preu. La direcció de la producció ha de ser capaç d’optimitzar la relació entre els fluxos de matèries primeres i els ritmes de producció, de manera que la gestió de la qualitat s’ha convertit en un factor estratègic per a l’èxit empresarial.

Per aconseguir-ho, les empreses necessiten professionals amb una formació teòrica i pràctica que incideixi en la gestió de projectes de millora de la qualitat i siguin capaços d’aplicar les eines bàsiques del diagrama d’Ishikawa per a aconseguir el kaizen, la millora contínua.

Titulació: Certificat de UOC Xtended Studies en Projecte de Qualitat en la Producció

Pla d'estudis

Projecte de qualitat en la producció

L’assignatura analitza el problema de la programació i el control de les activitats del projecte i proporciona una tècnica per a representar gràficament projectes i facilitar-ne així el control. Posteriorment, permet desenvolupar un projecte pràctic d’aplicació d’un sistema de qualitat en un sistema de producció.

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 60h. 3,5 m. 2,0 c.
Projecte de qualitat en la producció 60h. 3,0 m. 2,0 c.

Programa del curs de Projecte de Qualitat en la Producció

Gestió de projectes

• La gestió de projectes
  • Construcció del graf PERT-CPM
  • Planificació i control del projecte
  • Una altra eina per a la gestió de projectes: diagrama de Gantt

Projecte d’implantació d’un sistema de millora de la qualitat

• Presentació del cas
  • Introducció del cas pràctic
  • Sessió 1. Reunió informativa
  • Sessió 2. Projecte de millora
  • Sessió 3. Formació de l’equip de millora
  • Sessió 4. Causes possibles
  • Sessió 5. Anàlisi de la capacitat del sistema
  • Sessió 6. Solucions possibles
  • Sessió 7. Solució adoptada i implantació
  • Sessió 8. Control de la solució adoptada
  • Sessió 9. Resultat final

Requisits d’accés per al Curs de Projecte de Qualitat en la Producció

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran diferents acreditacions dependent del nivell i la durada del curs. Podràs comprovar quina titulació pots obtenir just a sota d'aquest apartat.

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies de Projecte de Qualitat en la Producció

Competències del curs de Projecte de Qualitat en la Producció

• Gestionar projectes, cosa que inclou la planificació, la direcció, l’execució i l’avaluació.
  • Aplicar una metodologia de direcció de projectes de les diverses existents.
  • Avaluar sistemes o processos per a solucionar unes necessitats determinades de l’organització.
  • Comunicar informació, idees, problemes i solucions d’una manera adequada.

Objectius del curs de Projecte de Qualitat en la Producció

• Conèixer la filosofia de la gestió de la qualitat, els elements que la defineixen i les tècniques que actualment es fan servir més per a implantar-la.
  • Entendre les diferències principals que hi ha entre les empreses de fabricació i les empreses de serveis.

Itineraris

Aquest curs forma part dels programes de doble titulació indicats.

Es tracta d'ofertes formatives compostes pel contingut curricular de dos cursos de temes relacionats i amb un calendari adaptat per poder abordar els programes amb èxit, que donen accés a dues diplomes d'extensió universitària de la UOC.

Veure condicions

haha