Programes de desenvolupament continu

Curs de Polítiques de Màrqueting

Comunicació i màrqueting

Mai abans el consumidor ha estat tan a prop de la informació sobre productes i serveis ni ha tingut un accés més ràpid a les dades com ara. La globalització i les noves tecnologies han creat un mercat cada vegada més competitiu, en el qual les empreses han de poder establir vincles de confiança i fidelitat amb els clients.

Les empreses busquen professionals titulats en màrqueting i polítiques de màrqueting capaços de superar el repte de dissenyar polítiques que afegeixin valor al seu producte. Per això, han de tenir la formació i l’experiència adequades per a planificar una estratègia comercial d’èxit.

Titulació: Certificat de UOC Xtended Studies en Polítiques de Màrqueting

Pla d'estudis

Polítiques de màrqueting

En aquesta assignatura s’avança des de l’estudi per separat dels diferents instruments de les polítiques de màrqueting (producte, preu, distribució i comunicació) fins al pla de màrqueting, instrument que representa la integració de tots aquests elements. El fet de decidir sobre polítiques de màrqueting implica dur a terme el següent:

• Un procés d’anàlisi interna de l’empresa per reflexionar sobre els productes que ofereix, a quins preus, a quin mercat i a quins mercats de distribució arriba, i quines són les estratègies comunicatives.
  • Un procés d’anàlisi externa sobre el mercat. L’entorn econòmic (estructura i conjuntura econòmiques), els clients potencials, les seves motivacions de compra i les posicions de la competència són variables que s’han d’observar i analitzar per tal de decidir la política de màrqueting.
  • L’establiment de polítiques de màrqueting concretades en objectius sobre producte, distribució i comunicació.
  • L’organització dels mitjans per a dur a terme les polítiques proposades i establir-ne el seguiment i el control.

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 90h. 4,5 m. 3,0 c.
Polítiques de màrqueting 90h. 4,0 m. 3,0 c.

Programa del curs de Polítiques de Màrqueting

Màrqueting i activitat econòmica

• Les motivacions del consumidor
  • El màrqueting dependent del mercat
  • Antecedents del màrqueting

Màrqueting i empresa

• Què és el màrqueting?
  • El màrqueting mix
  • Les funcions de l’empresa
  • Les variables comercials
  • Estratègies de direcció

Polítiques de producte

• El producte
  • La comunicació dels beneficis
  • Anàlisi comercial

Polítiques de preus

• Els preus
  • 2. El preu en les polítiques del producte

La distribució comercial

• Els canals de distribució
  • Estratègies de distribució

Gestió pressupostària

• La publicitat com a forma de comunicació
  • Estratègia publicitària
  • Publicitat: contingut i objectius
  • Planificació de mitjans publicitaris
  • Eficàcia publicitària
  • El pressupost publicitari
  • Organització de la campanya publicitària
  • Relacions públiques
  • Promoció de vendes

Requisits d’accés per al Curs de Polítiques de Màrqueting

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran diferents acreditacions dependent del nivell i la durada del curs. Podràs comprovar quina titulació pots obtenir just a sota d'aquest apartat.

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies de Polítiques de Màrqueting

Competències del curs de Polítiques de Màrqueting

• Avaluar les oportunitats de mercat per al llançament d’un producte, pel que fa a les tendències, zones o segments que cal cobrir i a les necessitats dels clients potencials.
  • Fer una anàlisi DAFO (debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats) per tal d’aportar les dades necessàries per a definir els objectius de màrqueting estratègic.
  • Desenvolupar i concretar els objectius del màrqueting estratègic en un pla de màrqueting que coordini les accions referides a producte, preu, distribució i comunicació, així com el seu seguiment i control.
  • Definir els objectius de posicionament dins el marc del pla de màrqueting, de manera que aportin diferències competitives del mateix producte o servei en relació amb la competència i siguin coherents amb les característiques del públic objectiu.
  • Elaborar brífings per a l’execució o la contractació externa de les accions de comunicació previstes en el pla de màrqueting, d’acord amb les característiques de l’empresa, el mercat, el públic objectiu, el màrqueting mix i el pressupost.

Objectius del curs de Polítiques de Màrqueting

• Conèixer les eines per a analitzar l’organització des d’un punt de vista comercial.
  • Confeccionar un pla de màrqueting: màrqueting operatiu.
  • Analitzar, a partir d’un pla de màrqueting, els elements que componen el màrqueting total i les seves relacions, especialment entre preu, distribució i comunicació, i les partides assignades al pressupost.

Itineraris

Aquest curs forma part dels programes de doble titulació indicats.

Es tracta d'ofertes formatives compostes pel contingut curricular de dos cursos de temes relacionats i amb un calendari adaptat per poder abordar els programes amb èxit, que donen accés a dues diplomes d'extensió universitària de la UOC.

Veure condicions