Programes de desenvolupament continu

Curs de Gestió de Productes i Promoció en el Punt de Venda

Comunicació i màrqueting

L’èxit d’una bona promoció depèn tant del seu poder d’atracció de clients com de la gestió interna, amb l’objectiu de garantir la rendibilitat de l’empresa. Per assolir aquest objectiu s’han d’aplicar les tècniques per a gestionar l’assortiment i el màrqueting d’animació a l’interior de la botiga. Els professionals de les vendes han de ser capaços de seleccionar i gestionar de manera òptima l’assortiment de productes, com també de planificar una distribució a la botiga amb una gestió adequada de l’espai, de manera que les accions promocionals en el punt de venda aconsegueixin maximitzar les vendes.

Titulació: Certificat de UOC Xtended Studies en Gestió de Productes i Promoció en el Punt de Venda

Pla d'estudis

Gestió de productes i promocions en el punt de venda

En aquesta assignatura s’analitzen les variables que ha de tenir en compte el punt de venda per a triar l’estratègia d’oferta més adequada al posicionament i a les característiques objectives de la clientela.

Incideix en els criteris que permeten agrupar, classificar i codificar els diferents articles a fi d’organitzar l’establiment de manera òptima. Així mateix, analitza diverses tècniques i mètodes per a obtenir dades objectives i determinar de forma dinàmica els productes que s’han d’introduir, eliminar o romandre.

També se centra en la planificació del repartiment de l’espai disponible per als diferents grups de productes i la seva execució. La gestió adequada de l’espai del mobiliari és un punt clau per a garantir la rendibilitat de l’establiment, i per aquesta raó l’assignatura planteja els criteris aplicables per a repartir el lineal de manera objectiva.

Per acabar, estudia les accions promocionals, a més de les tècniques comercials, que permeten animar el punt de venda i aconseguir els objectius comercials.

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 90h. 3,5 m. 3,5 c.
Gestió de productes i promocions en el punt de venda 90h. 3,0 m. 3,5 c.

Programa del curs de Gestió de Productes i Promocions en el Punt de Venda

Gestió de productes i promocions en el punt de venda

1. L’assortiment
  2. Selecció i gestió de l’assortiment
  3. Implantació, gestió i control del lineal
  4.  Accions promocionals en el punt de venda

Requisits d’accés per al Curs de Gestió de Productes i Promoció en el Punt de Venda

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran diferents acreditacions dependent del nivell i la durada del curs. Podràs comprovar quina titulació pots obtenir just a sota d'aquest apartat.

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies de Gestió de Productes i Promocions en el Punt de Venda

Competències del curs de Gestió de Productes i Promocions en el Punt de Venda

• Determinar la composició, les dimensions i les magnituds de l’assortiment, agrupant-lo i classificant-lo d’acord amb els objectius comercials establerts per a aconseguir una gestió òptima.
  • Implantar i controlar l’assortiment de productes establint-ne la ubicació d’acord amb criteris de rendibilitat i imatge segons les especificacions rebudes.
  • Organitzar i controlar els lineals definint mètodes d’organització i control de la implantació dels productes.
  • Organitzar, dur a terme i controlar les activitats d’animació del punt de venda en establiments dedicats a la comercialització de productes i/o serveis, aplicant tècniques de marxandatge, d’acord amb els objectius establerts en el pla de comercialització.

Objectius del curs de Gestió de Productes i Promocions en el Punt de Venda

• Determinar l’assortiment més adequat a la política comercial de l’empresa i a les característiques de l’establiment.
  • Identificar les dimensions de l’assortiment.
  • Agrupar i classificar els diferents components de l’assortiment.
  • Aprendre a codificar adequadament l’assortiment.
  • Seleccionar l’assortiment més adequat per a l’establiment.
  • Calcular les ràtios que s’utilitzen per norma general en el control de l’assortiment.
  • Descriure els instruments de mesura, quantitatius i qualitatius, que s’utilitzen per a valorar l’eficàcia de les referències de l’assortiment.
  • Organitzar la distribució del lineal per grups de productes i conèixer les instruccions per a col·locar-los.
  • Descriure els criteris organitzatius i comercials per a optimitzar els frontals dels articles del lineal d’un establiment.
  • Especificar els productes que han de formar el lineal, segons el criteri de complementarietat d’articles, la col·locació i la reposició.
  • Organitzar els factors que intervenen en una campanya promocional: objectius, durada, forma i contingut del missatge, publicitat, emplaçament, mitjans materials i humans.
  • Identificar diferents eines publicitàries: anuncis en massa, publicitat directa i publicitat en el punt de venda.
  • Definir el contingut i la forma d’una promoció d’acord amb els objectius establerts i de la clientela a qui s’adreça.
  • Analitzar el cost econòmic de cada promoció i determinar-ne la rendibilitat comercial.

Itineraris

Aquest curs forma part dels programes de doble titulació indicats.

Es tracta d'ofertes formatives compostes pel contingut curricular de dos cursos de temes relacionats i amb un calendari adaptat per poder abordar els programes amb èxit, que donen accés a dues diplomes d'extensió universitària de la UOC.

Veure condicions

haha