Programes de desenvolupament continu

Curs de Disseny d’Espais Comercials i Aparadorisme

Comunicació i màrqueting

L’èxit de qualsevol establiment comercial està íntimament relacionat amb la seva capacitat per a diferenciar-se de la competència i el seu poder a l’hora d’atraure el consumidor oferint-li el producte que més s’adequa a les seves necessitats. Els professionals del marxandatge dominen el disseny i les estratègies per aconseguir potenciar les qualitats d’un establiment, tant els elements exteriors com els interiors de la marca. Així mateix, dominen les tècniques i les eines per a la planificació i el disseny d’un aparador, com també la seva avaluació com a element bàsic en la potenciació de les vendes.

Titulació: Certificat de UOC Xtended Studies en Disseny d'Espais Comercials i Aparadorisme

Pla d'estudis

Disseny d’espais comercials i aparadorisme

L’assignatura introdueix el concepte de marxandatge i analitza la informació necessària per a aplicar les tècniques disponibles per a dissenyar un establiment comercial. Planteja les estratègies per a determinar els elements exteriors i interiors que permeten constituir la base per a dissenyar un establiment i potenciar la seva imatge i èxit comercial. L’aparadorisme, sigui físic o virtual, és de gran utilitat per a potenciar la imatge i l’atracció del punt de venda, pel que és necessari conèixer la base teòrica sobre la qual es planificarà, dissenyarà, executarà i avaluarà l’aparador.

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 90h. 4,5 m. 3,0 c.
Disseny d’espais comercials i aparadorisme 90h. 4,0 m. 3,0 c.

Programa del curs de Disseny d’Espais Comercials i Aparadorisme

Disseny d’espais comercials i aparadorisme

1. Introducció al marxandatge
  2. El disseny en el punt de venda
  3. Aparadorisme

Requisits d’accés per al Curs de Disseny d’Espais Comercials i Aparadorisme

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran diferents acreditacions dependent del nivell i la durada del curs. Podràs comprovar quina titulació pots obtenir just a sota d'aquest apartat.

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies de Disseny d’Espais Comercials i Aparadorisme

Competències del curs de Disseny d’Espais Comercials i Aparadorisme

• Obtenir la informació necessària per a dissenyar l’establiment segons els criteris comercials desitjats.
  • Aplicar les tècniques del marxandatge per a dissenyar estratègicament l’establiment per atreure la clientela, facilitar la circulació i promoure les vendes.
  • Organitzar i supervisar la implantació i el muntatge d’aparadors, per aconseguir transmetre la imatge d’espai comercial definida que atregui els clients potencials i assolir els objectius comercials establerts.

Objectius del curs de Disseny d’Espais Comercials i Aparadorisme

• Identificar la tècnica del marxandatge i els elements que el componen en el conjunt de la política comercial de l’establiment.
  • Distingir tipus de sistemes de venda.
  • Analitzar les característiques, els hàbits i el comportament del consumidor actual.
  • Reconèixer les etapes del procés de compra.
  • Determinar els diferents tipus de compra que es fan en un establiment.
  • Seleccionar el mobiliari més adequat per a les característiques del local, dels productes, dels costos i dels clients.
  • Definir les mesures aplicables en els establiments comercials, l’objectiu de les quals consisteix a aconseguir que la circulació de la clientela sigui fluida i que els clients romanguin en l’establiment el màxim de temps possible.
  • Organitzar la ubicació de les seccions dins de l’establiment, de manera que optimitzin la circulació, la visió dels productes i les compres de la clientela, i confereixin una imatge de rapidesa i facilitat.
  • Organitzar l’habilitació de la superfície de l’establiment i conèixer les instruccions que s’han de seguir segons les tècniques del marxandatge i la normativa vigent.
  • Calcular les ràtios que s’utilitzen per norma general en el control de les accions de marxandatge i en el procediment d’obtenció dels valors dels paràmetres que hi intervenen.
  • Diferenciar els elements d’un aparador.
  • Dominar les tècniques i les regles de la il·luminació i els colors, utilitzant-los d’una manera estètica i creativa.
  • Aplicar les tècniques de disseny i muntatge de l’aparador d’acord amb la política comercial de l’establiment, com també la seva valoració.

Veure condicions

Utilitzem galetes pròpies i de tercers. L’anàlisi de les dades que recopilem ens permet millorar el web i oferir una informació i uns serveis més personalitzats. Si continues navegant, considerem que n’acceptes l’ús. Per a més informació, consulta la política de galetes.