Cursos professionalitzadors Curs de Dietètica i Nutrició

Salut

El curs de Nutrició i Dietètica online para especial atenció a l’alimentació, un dels aspectes més importants en la prevenció i el tractament de la majoria de les malalties cròniques d’alta prevalença en la nostra societat. Qualsevol professional dedicat a la cura de les persones necessita estudiar dietètica i nutrició online per tenir coneixements sobre els aspectes més importants que influeixen en la salut i el benestar, com la dietètica i la nutrició.

El curs de Nutrició i Dietètica online ofereix una visió completa dels aspectes bàsics. Comença pels conceptes d’energia i nutrició, alimentació equilibrada en les diferents situacions de la vida i alimentació i malaltia, i acaba amb la valoració nutricional i la planificació de dietes, i els aspectes relacionats amb la higiene i la manipulació d’aliments i les tècniques culinàries.

8 mesos
Titulació: Certificat UOC de Formació Continuada

Pla d'estudis

Conceptes bàsics d’alimentació i nutrició

L’assignatura d’aquest curs de Nutrició i Dietètica online revisa els conceptes bàsics d’energia, alimentació i nutrició, i els diferents nutrients i els grups d’aliments. S’identifiquen els principals nutrients de cada grup d’aliments i els aspectes clau de les seves combinacions i la seva biodisponibilitat.

Alimentació saludable i dietoteràpia

L’alimentació equilibrada és la base de l’alimentació saludable. En aquesta assignatura del curs de Nutrició i Dietètica a distància s’estableixen els aspectes que cal tenir en compte en les diferents situacions de la vida (cicle vital) i en la malaltia.

En acabar el mòdul, el participant podrà:

• Conèixer les racions necessàries per a fer una dieta equilibrada en els diferents estadis del cicle vital.
  • Interpretar els signes antropomètrics i bioquímics de valoració nutricional.
  • Realitzar consell alimentari tenint en compte la situació vital o la malaltia del pacient.

Higiene d’aliments i tècniques culinàries

L’alimentació comença a la cuina. Dins el concepte pràctic de dietètica i elaboració de menús, aquesta assignatura del curs de Nutrició i Dietètica online tracta de les diferents tècniques culinàries, de com aquestes tècniques influeixen en els nutrients i de quines són més apropiades segons la malaltia i la situació del pacient. A més, estudiar dietètica i nutrició online, permet adquirir els conceptes necessaris per a l’obtenció del certificat de manipulació d’aliments.

En acabar el mòdul, el participant podrà:

• Valorar nutricionalment les diferents tècniques culinàries.
  • Conèixer la normativa aplicable en matèria de manipulació d’aliments.
  • Conèixer les diferents tendències alimentàries i la seva implicació nutricional.

Pla d'estudis

Assignatura Hores lectives Durada (mesos)
TOTAL DEL CURS 180h. 8,0 m.
Conceptes bàsics d’alimentació i nutrició 45h. 2,0 m.
Alimentació saludable i dietoteràpia 75h. 3,0 m.
Higiene d’aliments i tècniques culinàries 60h. 3,0 m.

Programa del curs de Dietètica i Nutrició

Alimentació i nutrició

Grups d’aliments

Alimentació en les diferents situacions de la vida

Alimentació i malaltia

Alimentació equilibrada

Valoració nutricional

Planificació d’una dieta diària equilibrada

Higiene i manipulació d’aliments

La conservació dels aliments

Tècniques culinàries

Tendències actuals en l’alimentació

Per a fer un Curs Professionalitzador no és necessari tenir una titulació oficial.

Els estudiants que superin el curs en línia rebran un Certificat de Formació Continuada en Dietètica i Nutrició.

Als estudiants que es matriculin en una titulació de grau de la UOC, se’ls farà el reconeixement acadèmic dels crèdits d’aquests cursos, en concepte de participació en activitats universitàries.

Perfil professional

Aquest curs de Dietètica i Nutrició capacita l’estudiant per a identificar els fonaments nutricionals i conèixer les recomanacions dietètiques per a una alimentació saludable, i també per a tractar les malalties de més prevalença.

El titulat en formació superior serà capaç de contribuir a dissenyar la dieta prescrita pels professionals de la salut implicats, i també de gestionar satisfactòriament l’elaboració i el seguiment d’aquesta dieta en diferents àmbits (cuina, manipulació i administració) i d’assegurar-ne la l’adaptació correcta a les característiques individuals del pacient.

Competències del curs de Dietètica i Nutrició

• Relacionar els nutrients i els components dels aliments amb la funció que es porta a terme en l’organisme i conèixer-ne l’aportació diària necessària, els aliments en què es troben i les recomanacions dietètiques de consum.
  • Identificar la composició i les característiques dels aliments per a poder-los triar segons les necessitats i les característiques de la dieta que s’hagi pautat.
  • Adaptar dietes, prèviament definides, a les necessitats i les preferències de la persona o el col·lectiu a partir de les dades objectives i subjectives d’adaptació.
  • Relacionar diferents situacions fisiopatològiques amb les implicacions dietètiques que comporten.
  • Promoure i reforçar pautes de conducta alimentària per a un estil de vida saludable a partir de la resolució de casos.
  • Caracteritzar dietes tipus de les malalties cròniques amb més prevalença, tenint en compte les característiques del procés, els requeriments nutricionals i les característiques psicològiques predominants del col·lectiu afectat.
  • Triar els aliments de dietes adaptades a patologies específiques segons la composició, la funció i l’origen que tenen, el tipus de nutrients que aporten, les necessitats nutricionals o restrictives de la dieta prescrita, les característiques socioculturals i econòmiques de la persona i el caràcter estacional dels aliments.