Programes de desenvolupament continu

Curs d’Anàlisi dels Estats Financers i els Costos

Comptabilitat i finances

L’èxit de qualsevol empresa, sigui quina sigui la seva mida, depèn en gran mesura de l’autoavaluació constant. Qualsevol excés en els costos o l’ajornament excessiu dels ingressos poden produir un desequilibri financer que condueixi a l’empresa a una situació de risc.

Els gerents o directius de qualsevol empresa han de saber interpretar la informació econòmica recollida en la comptabilitat i les anàlisis dels estats financers. Per a això, cal una formació teòrica i pràctica que aporti els coneixements essencials per a interpretar els balanços, com també per a poder fer una anàlisi comparativa entre períodes.

Titulació: Certificat de UOC Xtended Studies en Anàlisi dels Estats Financers i els Costos

Pla d'estudis

Anàlisi dels estats financers i els costos

En aquesta assignatura s’estudiaran els fonaments de la informació comptable, l’anàlisi d’estats financers i la gestió de costos.

Proporciona el coneixement dels sistemes i procediments comptables i financers que utilitzen les empreses, com també les eines necessàries per a analitzar els estats comptables i els criteris per a poder interpretar-los.

Facilita la comprensió dels sistemes d’informació per a la gestió aplicats a l’empresa i, especialment, l’anàlisi i l’ús dels principals sistemes d’informació d’ingressos i costos en les diferents àrees funcionals de les empreses.

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 90h. 4,5 m. 3,0 c.
Anàlisi dels estats financers i els costos 90h. 4,0 m. 3,0 c.

Programa del curs d’Anàlisi dels Estats Financers i els Costos

Els estats financers

• El patrimoni de l’empresa
  • L’actiu
  • El passiu exigible
  • El patrimoni net
  • El balanç de situació
  • El resultat i els seus components
  • El compte de pèrdues i guanys
  • L’estat de fluxos d’efectiu

Anàlisi dels estats financers

• Introducció a l’anàlisi d’estats comptables
  • El balanç de situació adaptat
  • El compte de pèrdues i guanys adaptada per a l’anàlisi
  • Anàlisi de la solvència de l’empresa
  • Anàlisi de la rendibilitat
  • Indicadors d’ingressos
  • Indicadors de despeses
  • Introducció a l’anàlisi de l’estat de fluxos d’efectiu

Anàlisi dels estats financers i els costos

• Introducció al concepte de comptabilitat analítica o de costos
  • La producció
  • Concepte de cost
  • Classificació de costos
  • Els models de comptabilitat de costos
  • La comptabilitat analítica pel model de costos complets
  • La comptabilitat analítica pel model de costos parcials

Requisits d’accés per al Curs d’Anàlisi dels Estats Financers i els Costos

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran diferents acreditacions dependent del nivell i la durada del curs. Podràs comprovar quina titulació pots obtenir just a sota d'aquest apartat.

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies d’Anàlisi dels Estats Financers i els Costos

Competències del curs d’Anàlisi dels Estats Financers i els Costos

• Elaborar, interpretar i analitzar els estats financers de les empreses.
  • Manejar les tècniques d’anàlisi economicofinancera que permeten diagnosticar la situació real de l’empresa i fer previsions de futur.
  • Confeccionar informes de gestió relatius a l’anàlisi dels estats financers i conèixer els elements fonamentals que s’han de tenir en compte.
  • Estudiar, classificar i sistematitzar els costos de cada procés de producció per a la informació i la presa de decisions a l’empresa.

Objectius del curs d’Anàlisi dels Estats Financers i els Costos

• Comprendre, analitzar i sintetitzar la informació economicofinancera d’una empresa, la qual cosa inclou la situació patrimonial i els resultats derivats de la gestió; i entendre com s’elabora aquesta informació.
  • Ser capaç de gestionar eficaçment la comptabilitat analítica.

Veure condicions

Utilitzem galetes pròpies i de tercers. L’anàlisi de les dades que recopilem ens permet millorar el web i oferir una informació i uns serveis més personalitzats. Si continues navegant, considerem que n’acceptes l’ús. Per a més informació, consulta la política de galetes.