Programes de desenvolupament continu

Curs d’Anàlisi de la Situació Patrimonial i Financera de l’Empresa

Comptabilitat i finances

Davant la inestabilitat econòmica actual, un error de la direcció en la presa de decisions pot portar l’empresa al col·lapse financer. Els gestors de les pimes han de conèixer en tot moment la realitat comptable i financera de l’organització. Per a treballar en aquest sector cal tenir uns coneixements bàsics en teoria financera, però també habilitats per a interpretar els balanços i dominar la tècnica de l’auditoria, mitjançant una formació principalment pràctica en la qual s’utilitzen els diferents instruments financers que garanteixen una gestió empresarial correcta.

Titulació: Certificat de UOC Xtended Studies en Anàlisi de la Situació Patrimonial i Financera de l'Empresa

Pla d'estudis

Anàlisi de la situació patrimonial i financera de l’empresa

L’objectiu de l’assignatura és proporcionar els coneixements necessaris sobre informació comptable per a ser capaç de gestionar adequadament una empresa. S’analitzen els dos aspectes econòmics principals d’una empresa: el patrimoni i els seus resultats, i els estats financers estàndard de presentació del patrimoni i dels resultats en una data determinada. A més, permet adquirir les tècniques i els coneixements que capaciten per a interpretar i analitzar la solvència o la rendibilitat de l’empresa i l’auditoria.

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 90h. 4,5 m. 3,0 c.
Anàlisi de la situació patrimonial i financera de l’empresa 90h. 4,0 m. 3,0 c.

Programa del curs d’Anàlisi de Situació Patrimonial i Financera de l’Empresa

Introducció a les finances de la PIME

• La pime i la seva gestió economicofinancera
  • Les activitats de la gestió economicofinancera

Tres estats financers fonamentals

• El patrimoni de l’empresa
  • L’actiu
  • El passiu exigible
  • El patrimoni net
  • El balanç de situació
  • El resultat i els seus components
  • El compte de pèrdues i guanys
  • L’estat de fluxos d’efectiu

Anàlisi dels estats financers

• Introducció a l’anàlisi d’estats comptables
  • El balanç de situació adaptat
  • El compte de pèrdues i guanys adaptada per a l’anàlisi
  • Anàlisi de la solvència de l’empresa
  • Anàlisi de la rendibilitat
  • Indicadors d’ingressos
  • Indicadors de despeses
  • Introducció a l’anàlisi de l’estat de fluxos d’efectiu

Auditoria de comptes

• Auditoria de comptes: concepte i abast
  • Procés d’auditoria: metodologia
  • Procés d’auditoria: l’informe
  • Tècniques de verificació

Requisits d’accés per al Curs d’Anàlisi de la Situació Patrimonial i Financera de l’Empresa

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran diferents acreditacions dependent del nivell i la durada del curs. Podràs comprovar quina titulació pots obtenir just a sota d'aquest apartat.

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies d’Anàlisi de Situació Patrimonial i Financera de l’Empresa

Competències del curs d’Anàlisi de Situació Patrimonial i Financera de l’Empresa

• Elaborar, interpretar i analitzar els estats financers de les empreses.
  • Manejar les tècniques d’anàlisi economicofinancera que permeten diagnosticar la situació real de l’empresa i fer previsions de futur.
  • Confeccionar informes de gestió relatius a l’anàlisi dels estats financers i conèixer els elements fonamentals que s’han de tenir en compte.
  • Dur a terme la gestió administrativa d’un servei d’auditoria de comptes anuals.

Objectius del curs d’Anàlisi de Situació Patrimonial i Financera de l’Empresa

•  Comprendre, analitzar i sintetitzar la informació economicofinancera d’una empresa, la qual cosa inclou la situació patrimonial i els resultats derivats de la gestió; i entendre com s’elabora aquesta informació.

Itineraris

Aquest curs forma part dels programes de doble titulació indicats.

Es tracta d'ofertes formatives compostes pel contingut curricular de dos cursos de temes relacionats i amb un calendari adaptat per poder abordar els programes amb èxit, que donen accés a dues diplomes d'extensió universitària de la UOC.

Veure condicions

haha