Massive open online course (MOOC) Micro-MOOC sobre ciència oberta

Curs impartit íntegrament a través de Twitter (del 21 al 25 d’octubre) amb motiu de la Setmana Internacional de l’Accés Obert.

Cada dia es publicaran al compte @moocmicro entre trenta i quaranta piulades sobre aspectes i conceptes bàsics relacionats amb: la ciència oberta, els beneficis de la publicació en obert, els estàndards i les eines per a gestionar, difondre i preservar les dades de recerca, la investigació participativa, l’impacte social, la integritat de la recerca, la ciència ciutadana i noves maneres d’avaluar la ciència.

Més de trenta professionals de divuit biblioteques universitàries catalanes i espanyoles i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) col·laboren en aquesta iniciativa, organitzada i coordinada per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Idiomes: Català, castellà, anglès, gallec i basc.

1 setmanes
Introductori
Espanyol, Català, Anglès

Dia 1. Conceptes bàsics sobre ciència oberta
Dia 2. Publicacions en accés obert
Dia 3. Dades en obert
Dia 4. Recerca participativa
Dia 5. Avaluació de la recerca

Els continguts estaran disponibles en el compte de Twitter @moocmicro (www.twitter.com/moocmicro), i ordenats segons etiquetes (hashtags).

Requisits

Cal seguir el compte de Twitter @moocmicro (www.twitter.com/moocmicro). Les etiquetes (hashtags) i els horaris (hora peninsular) en què es piularà són:

• #OpenScienceMOOC19 (anglès) – 9 h
  • #CiènciaObertaMOOC19 (català) – 10 h