Les persones que tenen formació universitària guanyen un 57 % més de mitjana que les persones que només han estudiat fins a la secundària. Segons un informe publicat per l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), als països desenvolupats els treballadors amb estudis superiors, a més de tenir un sou més alt, tenen un risc d’atur sensiblement menor.

A continuació, t’expliquem quins són els beneficis laborals d’estudiar a la universitat i com pots accedir a estudis universitaris si tens més de 25 anys.

Quins són els avantatges de la formació universitària?

Les persones que tenen formació universitària tenen els avantatges següents respecte als treballadors amb un nivell d’estudis inferior:

• Salari més alt. Les persones d’entre 25 i 34 anys que tenen un títol universitari guanyen un 38 % més que les que tan sols tenen estudis de secundària. En els treballadors d’entre 45 i 54 anys aquesta diferència de remuneració puja fins al 70 %.
  • Taxa d’ocupació més elevada. La taxa d’ocupació dels titulats universitaris és del 85 %, enfront del 76 % d’ocupació del grup de persones que s’han quedat en un nivell de secundària.
  • Menys atur de llarga durada. Quan tots dos sectors de la població perden la feina, el perill de caure en l’atur de llarga durada és d’un 29 % per als primers i d’un 36 % per als segons.

En el seu estudi anual sobre estadístiques d’educació, l’OCDE assenyala altres aspectes diferencials de les persones amb formació universitària. Un dels més destacats és el seu alt nivell d’integració en el teixit sociocultural, ja que arriben a participar molt més en activitats culturals i esportives que no pas els treballadors amb estudis secundaris: un 90 % enfront d’un 60 %.

Si encara no tens un títol universitari i no reuneixes els requisits acadèmics per cursar estudis superiors, UOC Xtended Studies t’ofereix el curs d’accés a la universitat per a més grans de 25 anys. Amb aquest curs de preparació aprendràs tots els coneixements necessaris per superar la prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 anys i començar com més aviat millor la teva formació universitària oficial.