Programes de desenvolupament continu

Curs de Planificació i Gestió de Campanyes Publicitàries

Comunicació i màrqueting

En els últims anys el sector de la publicitat ha viscut una autèntica revolució amb la incorporació dels mitjans digitals, un entorn en què el públic adquireix protagonisme perquè deixa el seu paper de receptor passiu. Les innovacions tecnològiques han evitat els alts costos d’entrada i moltes pimes es troben en situació de poder gestionar les seves pròpies campanyes de publicitat. Per poder optimitzar les accions de publicitat, els professionals de les empreses necessiten conèixer les eines de comunicació per poder desenvolupar una planificació de campanyes publicitàries, mitjançant una formació teòrica i pràctica que incideixi en el disseny i la gestió publicitària tant a escala local com nacional.

Titulació: Certificat de UOC Xtended Studies en Planificació i Gestió de Campanyes Publicitàries

Pla d'estudis

Planificació i gestió de campanyes publicitàries

L’assignatura consolida els coneixements adquirits en el bloc anterior per abordar, d’una manera eminentment pràctica, el procés de planificació de mitjans. Mostra com mitjançant la resposta a les preguntes bàsiques de la planificació de campanyes publicitàries en els mitjans (quins mitjans utilitzar?, Com? Quan? On? o quant invertir?) es pot establir una estratègia de mitjans que resulti òptima per a complir els objectius marcats en la campanya publicitària. Enfoca, a més, processos clàssics d’establiment de pressupostos, així com del procés de negociació, gestió i seguiment de les campanyes de mitjans i facilita l’assimilació dels models que s’apliquen per valorar l’eficàcia de la publicitat.

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 60h. 3,5 m. 2,0 c.
Planificació i gestió de campanyes publicitàries 60h. 3,0 m. 2,0 c.

Programa del curs de Planificació i Gestió de Campanyes Publicitàries

L’estratègia de mitjans

• L’estratègia de mitjans
  • Selecció de mitjans
  • Estacionalitat de les campanyes
  • Les peces de comunicació i la seva ubicació
  • Distribució geogràfica
  • Pressupost
  • Planificació tàctica

Negociació, gestió i seguiment de campanyes

• La negociació
  • Planificació de la campanya
  • Gestió i seguiment de les campanyes
  • L’eficàcia publicitària

Requisits d’accés per al Curs de Planificació i Gestió de Campanyes Publicitàries

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran diferents acreditacions dependent del nivell i la durada del curs. Podràs comprovar quina titulació pots obtenir just a sota d'aquest apartat.

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies de Planificació i Gestió de Campanyes Publicitàries

Competències del curs de Planificació i Gestió de Campanyes Publicitàries

• Fer una planificació de campanyes publicitàries, seleccionant els mitjans i els suports més adequats per a una campanya de publicitat
  • Calcular i controlar la inversió d’una campanya publicitària i distribuir-la geogràficament i en el temps, utilitzant els formats creatius més adequats d’acord amb els mitjans i els objectius, i establint pressupostos per mitjans.
  • Controlar les etapes del procés de negociació amb els mitjans i la gestió publicitària de les campanyes.
  • Comprendre i aplicar els principals paràmetres de mesurament de les campanyes i saber valorar l’eficàcia d’aquestes.

Objectius del curs de Planificació i Gestió de Campanyes Publicitàries

• Conèixer l’actualitat i la diversitat dels mitjans publicitaris principals.
  • Desenvolupar, interpretar, gestionar i valorar un pla de mitjans.
  • Valorar l’efectivitat d’una campanya de publicitat, determinant si s’han aconseguit els objectius fixats, i tenir les eines per a negociar amb els diferents agents involucrats en el procés.

Itineraris

Aquest curs forma part dels programes de doble titulació indicats.

Es tracta d'ofertes formatives compostes pel contingut curricular de dos cursos de temes relacionats i amb un calendari adaptat per poder abordar els programes amb èxit, que donen accés a dues diplomes d'extensió universitària de la UOC.

Veure condicions