Programes de desenvolupament continu

Curs en Higiene d’Aliments i Tècniques Culinàries

Salut

És sabuda de tothom la importància d’una nutrició equilibrada per a tenir un bon estat de salut, i la repercussió que té en les malalties cròniques. En un futur pròxim, la nutrició i la dietoteràpia seran elements clau per a garantir una bona qualitat de vida. Per a treballar en el sector són necessaris els coneixements i les habilitats culinàries per a preservar els nutrients, i saber analitzar la biodisponibilitat i l’energia del plat mitjançant una formació teòrica i, sobretot, pràctica que situï el professional en el centre d’un pla d’alimentació.

Titulació: Certificat de  UOC Xtended Studies en Higiene d'Aliments i Tècniques Culinàries

Pla d'estudis

Higiene d’aliments i tècniques culinàries

L’alimentació comença a la cuina. Dins del concepte pràctic de dietètica i elaboració de menús, l’assignatura tracta de les diferents tècniques culinàries, de com aquestes influeixen en els nutrients i de quines són més apropiades segons la malaltia i la situació del pacient. A més, permet adquirir els conceptes necessaris per a l’obtenció del certificat de manipulació d’aliments.

En acabar, el participant podrà:

• Valorar nutricionalment les diferents tècniques culinàries.
  • Conèixer la normativa aplicable en matèria de manipulació d’aliments.
  • Conèixer les diferents tendències alimentàries i la implicació nutricional que tenen

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 60h. 3,5 m. 2,0 c.
Higiene d’aliments i tècniques culinàries 60h. 3,0 m. 2,0 c.

Programa del curs d’Higiene d’Aliments i Tècniques Culinàries

Higiene i manipulació d’aliments

• Higiene alimentària
  • Conservació dels aliments
  • Additius i substàncies tòxiques
  • Toxiinfeccions alimentàries
  • Manipulació d’aliments
  • Importància de la lectura de les etiquetes en els productes envasats

La conservació dels aliments

Tècniques culinàries

Tendències actuals en l’alimentació

• Dieta mediterrània
  • Mites i errors de l’alimentació.
  • Importància de l’educació nutricional
  • Evolució del consum d’aliments a Espanya

Requisits d’accés per al Curs en Higiene d’Aliments i Tècniques Culinàries

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran diferents acreditacions dependent del nivell i la durada del curs. Podràs comprovar quina titulació pots obtenir just a sota d'aquest apartat.

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat d’especialització de  UOC Xtended Studies d’Higiene d’Aliments i Tècniques Culinàries

Competències del curs d’Higiene d’Aliments i Tècniques Culinàries

• Promoure i reforçar pautes de conducta alimentària en un estil de vida saludable a partir de resolució de casos.
  • Seleccionar els aliments de dietes adaptades a les patologies específiques segons la composició, la funció i l’origen que tenen, el tipus de nutrients que aporten, les necessitats nutricionals o restrictives de la dieta prescrita, les característiques socioculturals i econòmiques de la persona, el caràcter estacional dels aliments i la tècnica culinària emprada.
  • Identificar les mesures que garanteixen la salubritat dels aliments i la higiene alimentària.

Objectius del curs d’Higiene d’Aliments i Tècniques Culinàries

• Identificar les condicions que han de ser presents en la producció, l’elaboració, el transport i l’emmagatzematge dels aliments per a assegurar una higiene alimentària correcta i la prevenció de toxiinfeccions alimentàries.
  • Aplicar la normativa vigent en matèria de manipulació d’aliments. Producció, elaboració, transport i emmagatzematge dels aliments per a assegurar una higiene alimentària correcta i la prevenció de toxiinfeccions alimentàries.
  • Valorar les diferents tècniques culinàries nutricionalment.
  • Identificar les diferents tendències alimentàries i la seva implicació nutricional.

Itineraris

Aquest curs forma part dels programes de doble titulació indicats.

Es tracta d'ofertes formatives compostes pel contingut curricular de dos cursos de temes relacionats i amb un calendari adaptat per poder abordar els programes amb èxit, que donen accés a dues diplomes d'extensió universitària de la UOC.

Veure condicions