Programes de desenvolupament continu

Curs d’Organització d’Empreses i Psicologia d’Organitzacions I

Administració d'empreses

L’entorn econòmic actual necessita organitzacions empresarials capaces d’adaptar-se amb rapidesa a un mercat global i canviant. La flexibilitat de l’organització és determinada en gran mesura pel procés de producció, però també per la gestió dels recursos humans.

Per a treballar en aquest sector calen uns coneixements de l’organització empresarial i els processos psicosocials que la regeixen, i també habilitats en la gestió de les persones, mitjançant una formació teòrica i pràctica de tècniques d’intervenció en les organitzacions.

Titulació: Certificat de UOC Xtended Studies en Organització d'Empreses i Psicologia d'Organitzacions I

Plà d'estudis

Introducció a l’organització d’empreses

L’assignatura se centra en l’empresa, els seus objectius, classificacions i organització, en un marc teòric. Analitza els processos logístics en l’àmbit del magatzem, la distribució i la producció. A més, oferim una introducció al màrqueting i les finances, i finalitzem amb una visió general de les tendències i els processos en la gestió dels recursos humans.

Psicologia de les organitzacions I

L’assignatura se centra en el caràcter més teòric. Abans d’abordar els aspectes tècnics i d’intervenció és imprescindible assimilar el significat dels conceptes d’organització, treballador, treball. Analitza el concepte de persona i com es percep a si mateixa en diferents contextos, entre ells i l’organitzador. La motivació és un aspecte estudiat des de la multitud de teories de coneixement imprescindible per als gestors de recursos humans. L’assignatura planteja les grans teories sobre la motivació i la clau que cadascuna emfatitza a l’hora de motivar.

Asignatura Horas lectivas Duración (meses) ECTS
TOTAL DEL CURS 150h. 6,5 m. 5,0 c.
Introducció a l’organització d’empreses 105h. 4,0 m. 3,5 c.
Psicologia de les organitzacions I 45h. 2,0 m. 1,5 c.

Programa del curs d’Organització empresarial i psicologia de les organitzacions I

L’empresa

• L’empresa i el seu entorn
  • L’empresa com a organització
  • L’empresa com a sistema de gestió
  • Les funcions internes de la direcció

Processos i Logística

• La gestió per processos
  • Què és la logística
  • La cadena logística
  • Just a temps (JIT)
  • Logística, qualitat i medi ambient

Màrqueting

• Introducció al màrqueting
  • Màrqueting analític
  • Màrqueting estratègic
  • Màrqueting operatiu
  • La innovació del màrqueting

Finances

• La inversió i el finançament
  • Els elements patrimonials
  • Els principis comptables
  • Els comptes
  • El cicle comptable
  • La normalització comptable
  • Definicions i relacions comptables
  • El patrimoni i les seves variacions

Recursos Humans

• Les persones com a generadores de valor afegit
  • Estratègies de reclutament i selecció
  • Legislació laboral
  • Contractació i compensació
  • Formació i desenvolupament
  • Negociació

Introducció a les organitzacions

• Aproximació al concepte d’organització
  • Evolució dels conceptes de treball i treballador
  • Teories sobre les organitzacions: de Taylor al construccionisme
  • Estructura i tipus d’organitzacions
  • Les organitzacions avui en dia

La persona

• La identitat
  • La percepció
  • Valors i actituds
  • L’aprenentatge
  • Motivació i treball

Requisits d’accés per al Curs d’Organització d’Empreses i Psicologia d’Organitzacions I

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran dos acreditacions diferents:

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies d’Introducció a l’organització d’empreses

Certificat de UOC Xtended Studies de Psicologia de les organitzacions I

Competències del curs d’Organització empresarial i psicologia de les organitzacions I

• Disposar d’una visió global de l’empresa.
  • Comprendre globalment la funció logística i valorar els diferents sistemes que pot adoptar.
  • Comprendre i valorar la importància d’aplicar el procés de màrqueting i d’investigació de mercat en l’empresa per a ajudar en la presa de decisions i implantar les estratègies i les tàctiques de manera competitiva al mercat.
  • Comprendre i analitzar a nivell bàsic la comptabilitat de l’empresa.
  • Comprendre els aspectes jurídics i laborals inherents a la contractació laboral.
  • Valorar la importància de la formació dels treballadors.
  • Comprendre els processos de negociació i participar-hi com a negociador.
  • Identificar els elements clau que determinen la tipologia d’una organització i el desenvolupament d’aquesta considerant la seva complexitat.
  • Valorar la influència dels valors, les percepcions i les actituds en els processos comunicatius en les organitzacions.
  • Detectar els processos de canvi i desenvolupament organitzacional.

Itineraris

Aquest curs forma part dels programes de doble titulació indicats.

Es tracta d'ofertes formatives compostes pel contingut curricular de dos cursos de temes relacionats i amb un calendari adaptat per poder abordar els programes amb èxit, que donen accés a dues diplomes d'extensió universitària de la UOC.

Veure condicions

Utilitzem galetes pròpies i de tercers. L’anàlisi de les dades que recopilem ens permet millorar el web i oferir una informació i uns serveis més personalitzats. Si continues navegant, considerem que n’acceptes l’ús. Per a més informació, consulta la política de galetes.