Programes de desenvolupament continu

Curs d’Organització d’Empreses i Gestió d’Equips i Atenció al Client

Administració d'empreses

Darrere cada èxit empresarial hi ha l’excel·lència en l’atenció al client i una gestió d’equips eficient. Davant d’un mercat cada vegada més globalitzat i competitiu cal conèixer en profunditat tots els angles de la gestió empresarial per a minimitzar els riscos i assegurar el bon fi de l’activitat empresarial. El professional interessat a treballar com a assistent de direcció ha de saber valorar la funció i la importància que cada departament té en el global de l’empresa; tot això mitjançant una formació pràctica en què adquireixi les habilitats necessàries per a liderar i motivar equips, i gestionar les negociacions.

Titulació: Certificat de UOC Xtended Studies en Organització d'Empreses i Gestió d'Equips i Atenció al Client

Plà d'estudis

Introducció a l’organització d’empreses

L’assignatura se centra en l’empresa, els seus objectius, classificacions i organització, en un marc teòric. Analitza els processos logístics en l’àmbit del magatzem, la distribució i la producció. A més, ofereix una introducció al màrqueting i les finances, i finalitza amb una visió general de les tendències i els processos en la gestió dels recursos humans.

Gestió d’equips de treball i atenció al client

Facilita eines per a resoldre problemes en el desenvolupament de la gestió administrativa. S’analitza com funcionen i com es creen els grups de treball i el paper que exerceixen, per la qual cosa s’estudien els models teòrics sobre motivació laboral

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 165h. 7,5 m. 5,5 c.
Introducció a l’organització d’empreses 105h. 4,0 m. 3,5 c.
Gestió d’equips de treball i atenció al client 60h. 3,0 m. 2,0 c.

Programa del curs d’Organització d’empreses, gestió d’equips i atenció al client

L’empresa

• L’empresa i el seu entorn
  • L’empresa com a organització
  • L’empresa com a sistema de gestió
  • Les funcions internes de la direcció

Processos i Logística

• La gestió per processos
  • Què és la logística
  • La cadena logística
  • Just a temps (JIT)
  • Logística, qualitat i medi ambient

Màrqueting

• Introducció al màrqueting
  • Màrqueting analític
  • Màrqueting estratègic
  • Màrqueting operatiu
  • La innovació del màrqueting

Finances

• La inversió i el finançament
  • Els elements patrimonials
  • Els principis comptables
  • Els comptes
  • El cicle comptable
  • La normalització comptable
  • Definicions i relacions comptables
  • El patrimoni i les seves variacions

Recursos humans

• Les persones com a generadores de valor afegit
  • Estratègies de reclutament i selecció
  • Legislació laboral
  • Contractació i compensació
  • Formació i desenvolupament
  • Negociació

Coordinació i Gestió d’equips de treball

• La figura de l’assistent de direcció dins de l’organització empresarial
  • Optimització de l’ambient de treball
  • Planificació de les tasques del departament

Atenció al client

• L’atenció al client
  • Negociació i resolució de conflictes
  • L’assertivitat
  • La verificació de la satisfacció del client

Requisits d’accés per al Curs d’Organització d’Empreses i Gestió d’Equips i Atenció al Client

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran dos acreditacions diferents:

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies d’Organizació d’empreses

Certificat de UOC Xtended Studies de Gestió d’equips i atenció al client

Competències del curs d’Organització d’empreses, gestió d’equips i atenció al client

• Disposar d’una visió global de l’empresa i dels seus possibles tipus d’organització i processos de gestió empresarial.
  • Comprendre globalment la funció logística dins el marc empresarial i valorar els diferents sistemes que pot adoptar considerant el seu impacte en la productivitat, la qualitat i el medi ambient.
  • Comprendre i valorar la importància d’aplicar el procés de màrqueting i d’investigació de mercat en l’empresa per a ajudar en la presa de decisions i implantar les estratègies i les tàctiques de manera competitiva al mercat.
  • Comprendre i analitzar a nivell bàsic la comptabilitat de l’empresa: el seu funcionament i el Pla General de Comptabilitat.
  • Comprendre els aspectes jurídics i laborals inherents a la contractació laboral.
  • Valorar la importància de la formació dels treballadors i identificar elements clau per al seu desenvolupament.
  • Comprendre els processos de negociació i participar-hi com a negociador.
  • Organitzar i gestionar l’agenda de la direcció.
  • Desenvolupar part de les tasques de relacions públiques a l’empresa.
  • Desenvolupar i verificar l’atenció al client, assegurant els nivells de qualitat establerts ajustant-se a criteris ètics i d’imatge de l’empresa o institució.
  • Organitzar i coordinar equips de treball amb responsabilitat, supervisant-ne el desenvolupament, mantenint relacions fluïdes i assumint el lideratge, i aportant solucions als conflictes grupals que es presentin.
  • Supervisar i aplicar procediments de gestió de qualitat, d’accessibilitat universal i de «disseny per a tothom», en les activitats professionals.

Itineraris

Aquest curs forma part dels programes de doble titulació indicats.

Es tracta d'ofertes formatives compostes pel contingut curricular de dos cursos de temes relacionats i amb un calendari adaptat per poder abordar els programes amb èxit, que donen accés a dues diplomes d'extensió universitària de la UOC.

Veure condicions

Utilitzem galetes pròpies i de tercers. L’anàlisi de les dades que recopilem ens permet millorar el web i oferir una informació i uns serveis més personalitzats. Si continues navegant, considerem que n’acceptes l’ús. Per a més informació, consulta la política de galetes.