Programes de desenvolupament continu

Curs d’Empresa i Medi Ambient. Requisits Ambientals en la Pime

Indústria i medi ambient

D’uns anys ençà, el segell de producte respectuós amb el medi ambient ha passat de ser un imperatiu legal a aportar un valor afegit a la marca. Això no impedeix que les empreses hagin de respondre davant les administracions públiques per les repercussions que la seva activitat productiva té sobre el medi ambient.

Per això, les empreses necessiten professionals encarregats de gestionar els riscos mediambientals de la producció i amb coneixements sobre la legislació vigent, mitjançant una formació experta en l’avaluació d’impactes ambientals.

Titulació: Certificat de UOC Xtended Studies en Empresa i Medi Ambient. Requisits Ambientals en la Pime

Plà d'estudis

Empresa i medi ambient

L’assignatura ofereix una visió global del medi ambient i de la problemàtica provocada per l’acció humana per a cada vector ambiental (residus, atmosfera, etc.), i permet conèixer els compromisos que s’han assolit en el món en els últims anys i la seva repercussió en les empreses pel que fa a la manera de relacionar-se amb el medi ambient.

Facilita el coneixement de la gestió ambiental com a eina de competitivitat per a l’empresa, els avantatges i els inconvenients que té, i els costos ambientals habituals que comporta, a més de la seva repercussió en la comptabilitat.

Requisits ambientals en la pime

Fa una anàlisi de la legislació ambiental aplicable a la pime per a cada un dels vectors ambientals a partir dels requisits teòrics de la normativa en vigor i de la seva aplicació real; d’altra banda, aporta eines que permeten a qualsevol persona d’una pime dur a terme una autoavaluació dels requisits legals aplicables.

Asignatura Horas lectivas Duración (meses) ECTS
TOTAL DEL CURS 135h. 6,5 m. 4,5 c.
Empresa i medi ambient 60h. 3,0 m. 2,0 c.
Requisits ambientals en la pime 75h. 3,0 m. 2,5 c.

Programa del curs d’especialització d’Empresa i Medi Ambient

L’empresa i el medi ambient

• Introducció al medi ambient
  • Definició de medi ambient
  • Història i evolució del medi ambient
  • Medi ambient a l’empresa: eina de competitivitat
  • Comptabilitat ambiental

El medi ambient al segle XXI: Problemàtica actual

• Globalització dels problemes ambientals. De l’escala global a la local
  • Residus i la seva generació
  • Contaminació atmosfèrica
  • Contaminació i tractament de l’aigua
  • Producció i gestió de l’energia
  • Contaminació acústica
  • Contaminació lumínica
  • Impacte sobre el medi natural

Requisits d’accés per al Curs d’Empresa i Medi Ambient. Requisits Ambientals en la Pime

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran dos acreditacions diferents:

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies d’Empresa i Medi Ambient

Certificat de UOC Xtended Studies de Requisits Ambientals a la Pime

Competències del curs d’especialització d’Empresa i Medi Ambient

• Fer el seguiment i el control de les activitats mediambientals de l’empresa.
  • Engegar activitats de control i prevenció de la contaminació.
  • Fer un control de la comptabilitat ambiental de l’empresa.
  • Identificar la normativa ambiental específica de l’activitat.
  • Tenir una visió estratègica per a millorar la política mediambiental des d’un punt de vista proactiu, de trobar oportunitats de millora i trobar solucions innovadores als problemes ambientals de l’empresa.
  • Identificar els principals actors administratius en la legislació ambiental espanyola.
  • Saber sintetitzar i analitzar la legislació aplicable a l’empresa.
  • Identificar les principals obligacions mediambientals.
  • Prendre decisions i posar en marxa recursos en la resolució de mancances legislatives d’índole mediambiental en l’empresa.

Objectius del curs d’especialització d’Empresa i Medi Ambient

• Familiaritzar-se amb el concepte de medi ambient i els seus principals components i conèixer l’evolució històrica de la consciència mediambiental.
  • Identificar els factors més influents en l’estratègia ambiental empresarial.
  • Aplicar la comptabilitat ambiental a l’empresa i conèixer l’aplicació de les principals eines

econòmiques i financeres de caràcter ambiental.

• Identificar els costos i els ingressos de caràcter ambiental i poder-los introduir en la comptabilitat general de l’empresa.
  • Diferenciar entre les diferents tipologies de problemes ambientals que hi ha actualment.
  • Conèixer els principals impactes ambientals generats per part de les empreses.
  • Descriure els mètodes de prevenció i control, i també les mesures correctores disponibles per a minimitzar la contaminació.
  • Conèixer els mecanismes administratius de preservació de la biodiversitat i els espais naturals.
  • Analitzar les característiques del dret comunitari i estatal.
  • Fer servir la legislació ambiental estatal general aplicable a la pime.
  • Identificar els requisits ambientals específics de l’activitat, amb vista a la implantació de la norma ISO 14001.
  • Engegar accions per a resoldre els incompliments mediambientals.

Itineraris

Aquest curs forma part dels programes de doble titulació indicats.

Es tracta d'ofertes formatives compostes pel contingut curricular de dos cursos de temes relacionats i amb un calendari adaptat per poder abordar els programes amb èxit, que donen accés a dues diplomes d'extensió universitària de la UOC.

Veure condicions

Utilitzem galetes pròpies i de tercers. L’anàlisi de les dades que recopilem ens permet millorar el web i oferir una informació i uns serveis més personalitzats. Si continues navegant, considerem que n’acceptes l’ús. Per a més informació, consulta la política de galetes.