Programes de desenvolupament continu

Curs de Planificació Pressupostària i Gestió Financera de l’Empresa

Comptabilitat i finances

En un entorn econòmic d’incertesa i canvis constants, les empreses han de conèixer en tot moment la seva realitat financera, per poder valorar i prendre les millors decisions per tal de minimitzar els riscos. Per això, les empreses no necessiten experts teòrics de les finances, sinó professionals amb els coneixements i les habilitats pràctiques que els permetin fer unes auditories precises dels comptes mitjançant una formació en l’ús dels instruments financers que permetin a l’empresa valorar els seus plans d’inversió.

Titulació: Certificat de UOC Xtended Studies en Planificació Pressupostària i Gestió Financera de l'Empresa

Plà d'estudis

Planificació pressupostària i gestió financera de l’empresa

L’assignatura demostra que una bona planificació és imprescindible per a gestionar eficaçment les necessitats financeres d’una empresa, de manera que amb el mínim cost possible es pugui dotar dels fons necessaris per a la seva gestió i conèixer les diferents possibilitats d’inversió. Ensenya a reconèixer els diversos tipus i tècniques de càlcul de costos i la planificació en exercicis, com també les diferents possibilitats que l’empresa trobarà en el mercat financer per a dotar-se dels fons necessaris.

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 60h. 3,5 m. 2,0 c.
Planificació pressupostària i gestió financera de l’empresa 60h. 3,0 m. 2,0 c.

Programa del curs de Planificació Pressupostària i Gestió Financera de l’Empresa

Aproximació a la comptabilitat analítica o de costos

• Introducció al concepte de comptabilitat analítica o de costos
  • La producció
  • Concepte de cost
  • Classificació de costos
  • Els models de comptabilitat de costos
  • La comptabilitat analítica pel model de costos complets
  • La comptabilitat analítica pel model de costos parcials

Gestió pressupostària

• La gestió pressupostària en el context de la planificació estratègica
  • Components del pressupost global de l’empresa
  • El control del pressupost

Instruments financers

• La inversió i el finançament en l’empresa
  • Instruments financers de gestió de cobraments i pagaments
  • Instruments financers per al finançament d’inversions
  • Altres formes de finançament. El capital risc
  • Estudi comparatiu dels principals instruments de finançament
  • Instruments financers d’inversió
  • Estudi comparatiu dels principals instruments d’inversió
  • La gestió financera: la relació banca-empresa

Requisits d’accés per al Curs de Planificació Pressupostària i Gestió Financera de l’Empresa

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran dos acreditacions diferents:

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies de Planificació Pressupostària i Gestió Financera de l’Empresa

Competències del curs de Planificació Pressupostària i Gestió Financera de l’Empresa

• Estudiar, classificar i sistematitzar els costos de cada procés de producció per a la informació i la presa de decisions a l’empresa.
  • Fer un pressupost útil per a la gestió estratègica de l’empresa, analitzant-ne els vessants de planificació i control.
  • Conèixer a fons els instruments financers a l’abast de l’empresa per optimitzar la gestió dels seus fons i satisfer les seves necessitats financeres.
  • Preparar la negociació empresa-banca amb l’objectiu de millorar els resultats de l’empresa.

Objectius

• Ser capaç de gestionar eficaçment els recursos financers de l’empresa, la qual cosa significa conèixer les eines que cal utilitzar per a desenvolupar una gestió adequada dels seus recursos financers i, finalment, tenir capacitat per a prendre decisions en aquest àmbit.

Itineraris

Aquest curs forma part dels programes de doble titulació indicats.

Es tracta d'ofertes formatives compostes pel contingut curricular de dos cursos de temes relacionats i amb un calendari adaptat per poder abordar els programes amb èxit, que donen accés a dues diplomes d'extensió universitària de la UOC.

Veure condicions

Utilitzem galetes pròpies i de tercers. L’anàlisi de les dades que recopilem ens permet millorar el web i oferir una informació i uns serveis més personalitzats. Si continues navegant, considerem que n’acceptes l’ús. Per a més informació, consulta la política de galetes.