Programes de desenvolupament continu

Curs de Gestió d’Equips i Atenció al Client. Gestió de la Comunicació

Administració d'empreses

Bona part de l’èxit empresarial correspon a una excel·lent atenció al client i una gestió d’equips òptima. Darrere l’equip directiu hi ha la gestió dels assistents de direcció, els professionals de confiança encarregats d’organitzar i administrar la informació per als executius. Per a treballar com a assistent de direcció calen els coneixements i les habilitats en la gestió de la informació, l’anàlisi i la resolució de conflictes i imprevistos; tot això mitjançant una formació teòrica i pràctica de models de direcció i lideratge en les organitzacions.

Titulació: Certificat de UOC Xtended Studies en Gestió d'Equips i Atenció al Client. Gestió de la Comunicació

Plà d'estudis

Gestió d’equips de treball i atenció al client

L’assignatura facilita les eines bàsiques per a poder resoldre qualsevol problema que es pugui presentar en el desenvolupament de la tasca professional de gestió administrativa. L’eficàcia del professional depèn de la seva capacitat d’organitzar-se, planificar i controlar el temps, de manera que aquest aspecte és fonamental. S’analitza com funcionen i com es creen els grups de treball i el paper que exerceixen en l’organització, per la qual cosa s’estudien models teòrics sobre motivació laboral, que permetran al treballador fer millor la seva tasca de liderar i coordinar.

Gestió de la comunicació

L’assignatura analitza tant les comunicacions de caràcter intern com extern: de les primeres aborda les reunions, l’acta i la convocatòria i, de les segones, les notes, els informes, el tauler d’anuncis, els memoràndums, etc. En aquestes últimes, aprofundeix en la carta comercial, un dels documents més freqüents en la relació empresarial, la carta circular i el seu ús. Finalment, tracta la comunicació amb l’Administració Pública, mitjançant documentació com instàncies, informes, certificats, oficis, resolucions, etc.

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 120h. 6,5 m. 4,0 c.
Gestió d’equips de treball i atenció al client 60h. 3,0 m. 2,0 c.
Gestió de la comunicació 60h. 3,0 m. 2,0 c.

Programa del curs de Gestió d’equips i atenció al client

Coordinació i gestió d’equips de treball

• La figura de l’assistent de direcció dins de l’organització empresarial

• Optimització de l’ambient de treball• Planificació de les tasques del departamentAtenció al client

• L’atenció al client

• Negociació i resolució de conflictes

• L’assertivitat

• La verificació de la satisfacció del client

La comunicació en una organització

• La comunicació en una organització

• Elements que intervenen en la comunicació

• Barreres en la comunicació

• Regles per a assolir una bona comunicació

La comunicació interna de l’empresa

• 1. Formes de comunicació a l’empresa

• 2. Funcions de la comunicació interna

• 3. Mitjans de la comunicació interna

La comunicació externa de l’empresa

• La comunicació externa de l’empresa

• Tècniques de comunicació escrita i gràfica

• Procés de disseny de documents escrits

• Correspondència comercial

• Comunicació en línia. Internet

La comunicació a l’administració pública

• Els documents en l’Administració Pública

• El procediment administratiu

Requisits d’accés per al Curs de Gestió d’Equips i Atenció al Client. Gestió de la Comunicació

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran dos acreditacions diferents:

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies de Gestió d’equips i atenció al client.

Certificat de UOC Xtended Studies de Gestió de la comunicació.

Competències del curs de Gestió d’equips i atenció al client

• Organitzar i gestionar l’agenda de la direcció.
  • Desenvolupar part de les tasques de relacions públiques a l’empresa.
  • Desenvolupar i verificar l’atenció al client, assegurant els nivells de qualitat establerts ajustant-se a criteris ètics i d’imatge de l’empresa o institució.
  • Organitzar i coordinar equips de treball amb responsabilitat, supervisant-ne el desenvolupament, mantenint relacions fluïdes i assumint el lideratge, i aportant solucions als conflictes grupals que es presentin.
  • Supervisar i aplicar procediments de gestió de qualitat, d’accessibilitat universal i de «disseny per a tothom», en les activitats professionals.
  • Aplicar les tècniques de comunicació amb l’objectiu de saber adaptar-se a diferents situacions i interlocutors.
  • Reconèixer els fluxos de comunicació interna i generar els documents necessaris per a la transmissió correcta.
  • Elaborar documents escrits de caràcter professional aplicant criteris lingüístics, ortogràfics i d’estil.
  • Mantenir o millorar la relació amb els diferents públics externs, i projectar una imatge favorable de la companyia.
  • Elaborar documents utilitzats en l’Administració Pública tenint en compte les normes de procediment administratiu.

Itineraris

Aquest curs forma part dels programes de doble titulació indicats.

Es tracta d'ofertes formatives compostes pel contingut curricular de dos cursos de temes relacionats i amb un calendari adaptat per poder abordar els programes amb èxit, que donen accés a dues diplomes d'extensió universitària de la UOC.

Veure condicions

Utilitzem galetes pròpies i de tercers. L’anàlisi de les dades que recopilem ens permet millorar el web i oferir una informació i uns serveis més personalitzats. Si continues navegant, considerem que n’acceptes l’ús. Per a més informació, consulta la política de galetes.