Programes de desenvolupament continu

Curs de Disseny de Producció i Qualitat

Operacions i logística

Avui dia, davant d’un mercat global i molt competitiu, les empreses han de revisar constantment els processos de producció de béns i de serveis, per a garantir la màxima optimització dels recursos i evitar la pèrdua de competitivitat. La gestió de la qualitat s’ha convertit en un factor estratègic per a l’èxit empresarial.

Aquest curs de Disseny de Producció i Qualitat és una eina per a treballar en aquest àmbit en el qual es necessiten uns coneixements i habilitats en l’anàlisi, la gestió i la implantació dels processos de millora de qualitat, mitjançant una formació teòrica i pràctica basada en l’estudi de casos i la resolució de problemes.

Titulació: Certificat de UOC Xtended Studies en Disseny de Producció i Qualitat

Plà d'estudis

Disseny de producció i qualitat

Aquesta assignatura proporciona els fonaments teòrics en relació amb el disseny d’un sistema productiu. Analitza l’impacte del disseny, tant de productes com de processos, en els resultats de l’empresa i permet determinar la distribució en planta més adequada per a cada tipus de procés productiu i quina és la localització més adequada de les instal·lacions d’acord amb el pes que aquesta decisió pot tenir sobre els costos finals. També analitza els problemes de les línies de producció i detalla com s’equilibren correctament, a més d’alguns aspectes del disseny de llocs de treball. Com que les empreses de serveis van adquirint més rellevància pel que fa al nombre, identifica les característiques diferenciadores principals d’aquestes empreses respecte a les de fabricació per a fer els ajustos necessaris en el procés productiu. L’assignatura també fa un recorregut històric per l’aplicació de la qualitat fins a arribar al concepte actual de qualitat total. Es reflexiona sobre la importància de les empreses centrades en el client i com es pot mesurar i augmentar el seu grau de satisfacció.

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 60h. 3,5 m. 2,0 c.
Disseny de producció i qualitat 60h. 3,0 m. 2,0 c.

Programa del curs de Disseny de Producció i Qualitat

Disseny del sistema productiu

• Introducció a la direcció de la producció
  • Disseny del sistema productiu

Gestió de qualitat

• Què és la qualitat?
  • Satisfer el client
  • Gestió de la qualitat
  • Planificació de la qualitat
  • Control de qualitat
  • Millora contínua (kaizen)

Requisits d’accés per al Curs de Disseny de Producció i Qualitat

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran dos acreditacions diferents:

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies de Disseny de Producció i Qualitat

Competències del curs de Disseny de Producció i Qualitat

• Dissenyar sistemes o processos per a solucionar les necessitats determinades d’una empresa, tenint en compte els condicionants de tipus econòmic, ambiental, social, legal, ètic, de prevenció i de sostenibilitat.
  • Organitzar el sistema productiu d’una empresa amb una orientació innovadora àmplia.
  • Gestionar sistemes de producció, processos i dispositius amb finalitats pràctiques, econòmiques i financeres.
  • Oferir recomanacions i establir criteris per a la implantació dels sistemes de qualitat.

Objectius del curs de Disseny de Producció i Qualitat

• Familiaritzar-se amb un conjunt de conceptes bàsics i amb el vocabulari propi de la direcció d’operacions.
  • Conèixer algunes de les decisions estratègiques i tàctiques que es prenen en una empresa per tal de millorar l’organització de la producció.
  • Ser capaç d’utilitzar un conjunt de mètodes o procediments que serveixen de suport per a la presa d’aquestes decisions.

Itineraris

Aquest curs forma part dels programes de doble titulació indicats.

Es tracta d'ofertes formatives compostes pel contingut curricular de dos cursos de temes relacionats i amb un calendari adaptat per poder abordar els programes amb èxit, que donen accés a dues diplomes d'extensió universitària de la UOC.

Veure condicions

Utilitzem galetes pròpies i de tercers. L’anàlisi de les dades que recopilem ens permet millorar el web i oferir una informació i uns serveis més personalitzats. Si continues navegant, considerem que n’acceptes l’ús. Per a més informació, consulta la política de galetes.