Programes de desenvolupament continu

Curs d’Anàlisi Pressupostari i d’Inversions

Comptabilitat i finances

Qualsevol projecte empresarial necessita una guia econòmica, un pressupost, que en garanteixi la realització i la continuïtat en el temps. És la peça fonamental sobre la qual se sustenta la gestió estratègica de l’empresa.

En aquest sentit, és imprescindible que els seus directius tinguin una formació teòrica i pràctica en l’elaboració d’un balanç i un compte de pèrdues i guanys, per a poder així conèixer l’estat de la tresoreria i analitzar els estats financers de l’empresa.

Titulació: Certificat de UOC Xtended Studies en Anàlisi Pressupostària i d’Inversions

Pla d'estudis

Anàlisi dels estats financers i els costos

L’assignatura aprofundeix en la gestió pressupostària, l’anàlisi d’inversions i els instruments financers.

Per a això, desenvolupa els fonaments per a una planificació i un control pressupostari adequats dins de l’empresa. Així mateix, analitza la informació financera i pressupostària de l’empresa.

Permet conèixer els criteris i els models existents per a triar projectes d’inversió rendibles per a l’empresa, segons les diferents condicions que es puguin presentar.

En darrer lloc, dota de les nocions fonamentals per a conèixer els instruments financers i les eines necessàries per a invertir en els diferents mercats financers.

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 75h. 3,5 m. 2,5 c.
Anàlisi dels estats financers i els costos 75h. 3,0 m. 2,5 c.

Programa del curs d’Anàlisi Pressupostària i d’Inversions

Gestió pressupostària

• Gestió pressupostària
  • El pressupost: preveure el futur financer de l’empresa

Anàlisi d’inversions

• La importància del flux de caixa
  • Eines per a la gestió d’empreses
  • El valor temporal dels diners
  • Anàlisi dels projectes d’inversió

Instruments financers

• El finançament de les operacions de l’empresa
  • Mercats monetaris i mercats de capitals

Requisits d’accés per al Curs d’Anàlisi Pressupostari i d’Inversions

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran diferents acreditacions dependent del nivell i la durada del curs. Podràs comprovar quina titulació pots obtenir just a sota d'aquest apartat.

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies d’Anàlisi Pressupostària i d’Inversions

Competències del curs d’Anàlisi Pressupostària i d’Inversions

• Desenvolupar una planificació i un control pressupostari adequats dins de l’empresa.
  • Analitzar la informació financera i pressupostària de l’empresa.
  • Triar el projecte d’inversió més rendible per a l’empresa segons les condicions que es puguin presentar.
  • Oferir recomanacions i establir criteris sobre la base de l’anàlisi d’inversions.
  • Buscar informació real i precisa per una correcta anàlisi d’inversions.
  • Gestionar adequadament els instruments financers.
  • Conèixer el funcionament dels mercats financers.
  • Aplicar les eines necessàries per a invertir en els diferents mercats financers.

Objectius del curs d’Anàlisi Pressupostària i d’Inversions

• Ubicar la rellevància del pressupost dins el conjunt d’accions que conformen la planificació estratègica de l’empresa.
  • Conèixer els diferents tipus i tècniques d’elaboració dels pressupostos, com també els avantatges i les limitacions associats a cada un d’ells.
  • Entendre les etapes que se succeeixen en l’elaboració d’un pressupost i ser capaços d’obtenir uns estats financers pressupostats a partir d’unes estimacions d’ingressos i despeses futures.
  • Saber aplicar la capacitat de control del pressupost a partir del càlcul i la interpretació de les desviacions que sorgeixen en comparar previsió i realitat.

Veure condicions