Massive open online course (MOOC)

Micro-MOOC sobre accés obert

Un curs impartit íntegrament per mitjà de Twitter per difondre conceptes i nocions bàsiques sobre l’accés obert. Amb unes vint piulades diàries que es publicaran a @moocmicro, coneixerem: quins són els beneficis de la publicació en obert; quin és el marc legal que l’acompanya; quines són les polítiques editorials de les revistes; què són les llicències de publicació; quins són els estàndards i les eines per a gestionar, difondre i preservar les dades de recerca; i com l’accés obert té un impacte clar en la visibilitat de la recerca dels investigadors. Amb l’etiqueta #OAMOOC es podran piular comentaris i dubtes que seran resolts per l’organització.

Més de quinze professionals d’onze biblioteques universitàries catalanes i de Castelló col·laboren en aquesta iniciativa coordinada i organitzada per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

1 setmanes
Introductori
Català

Continguts, públic objectiu i requisits

Tots els continguts publicats al compte de twitter @moocmicro han estat agrupats temàticament en 5 Storify. D’aquesta manera, tindràs accés en tot moment als coneixements compartits per les 11 universitats organitzadores i per les entitats col·laboradores.

• Introducció a l’accés obert
  • Publicar en accés obert
  • Dades de recerca
  • Llicències de publicació i drets d’autor
  • Visibilitat i impacte

Es tracta d’un micro-MOOC orientat a investigadors i estudiants de doctorat, màster i postgrau que vulguin conèixer què és l’accés obert, com poden complir els mandats existents i com poden tenir una visió panoràmica de bones pràctiques, iniciatives, estàndards i eines per a publicar, difondre i preservar tant les publicacions com les dades de recerca generades en el marc d’una recerca.

Requisits: Cal seguir el compte de Twitter @moocmicro. L’etiqueta (hashtag) que s’utilitzarà és #OAMOOC.

Utilitzem galetes pròpies i de tercers. L’anàlisi de les dades que recopilem ens permet millorar el web i oferir una informació i uns serveis més personalitzats. Si continues navegant, considerem que n’acceptes l’ús. Per a més informació, consulta la política de galetes.