Massive open online course (MOOC)

Ser competent digital, per viure i conviure en la societat en xarxa

La competència digital es concreta en una sèrie d’habilitats que el ciutadà ha d’adquirir per ser competent digital:

• Comunicació i col·laboració en xarxa.
  • Civisme digital.
  • Cerca i recuperació d’informació a la xarxa.
  • Tractament, presentació i difusió de la informació digital.
5 setmanes
Introductori

Objectius, resultats i continguts

Objectius d’aprenentatge

• Conèixer el concepte de Competència Digital i reflexionar sobre les seves implicacions en el seu propi context.
    • Identificar els dispositius i aplicacions digitals més utilitzats en l’actualitat.
    • Iniciar-se en els processos de comunicació i col·laboració en línia.
    • Aplicar els principis bàsics d’una correcta actitud cívica digital en l’ús d’Internet.
    • Buscar, seleccionar i recuperar informació digital.
    • Conèixer els principals programes i aplicacions de tractament, presentació i difusió de la informació. Els estudiants que realitzin aquest MOOC amb èxit coneixeran el seu grau d’adquisició de la competència digital i tindran accés a recursos per a l’aplicació de les tecnologies digitals en el seu àmbit laboral o acadèmic.

Resultats

• Lliçó 1 – Tecnologia Digital
  • Lliçó 2 – Comunicació i Col·laboració
  • Lliçó 3 – Civisme Digital
  • Lliçó 4 – Cerca i Recuperació de la Informació Digital
  • Lliçó 5 – Elaboració, presentació i difusió de la informació digital
Utilitzem galetes pròpies i de tercers. L’anàlisi de les dades que recopilem ens permet millorar el web i oferir una informació i uns serveis més personalitzats. Si continues navegant, considerem que n’acceptes l’ús. Per a més informació, consulta la política de galetes.