Curs superior

Curs en Prevenció de Riscos Laborals

Administració d'empreses

Per imperatiu legal l’empresari ha de protegir els treballadors davant els riscos en què puguin incórrer pel desenvolupament del seu treball. Per això, és obligació de tot empresari o responsable de recursos humans conèixer tant la normativa espanyola, com les tècniques de millora de les condicions de treball. L’incompliment d’aquestes obligacions pot implicar una sèrie de responsabilitats administratives, penals i civils.

Per això, cal una formació actualitzada i pràctica que proporcioni al professional en prevenció de riscos laborals tots els recursos per a una protecció eficaç dels treballadors en matèria de seguretat i salut.

Titulació: Certificat de UOC Xtended Studies en Prevenció de Riscos Laborals

Plà d'estudis

Prevenció de riscos laborals

L’assignatura tracta dos pilars fonamentals de la prevenció de riscos laborals: aborda els conceptes bàsics que permeten adquirir el vocabulari i les nocions imprescindibles sobre matèria preventiva; i analitza els conceptes legals sobre els quals se sustenta la seguretat i la salut a la feina

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 60h. 2,5 m. 2,0 c.
Prevenció de riscos laborals 60h. 2,0 m. 2,0 c.

Programa del curs de Prevenció de riscos laborals

Fonaments  de les tècniques de millora de les condicions de treball

• Estat de la qüestió
  • Condicions de treball i salut
  • Danys derivats del treball
  • Riscos

Normativa sobre la Prevenció de Riscos Laborals

• L’Organització Internacional del Treball (OIT)
  • La Comunitat Econòmica Europea (CEE)
  • Legislació espanyola en matèria de prevenció de riscos laborals

Organització de la prevenció a Espanya

• Institut Nacional de Seguretat i Higiene a la Feina (INSHT)
  • Els gabinets tècnics provincials
  • Òrgans de les comunitats autònomes
  • Organització de la prevenció a Catalunya
  • Comissió Nacional de Seguretat i Salut a la Feina Treball (CNSST)
  • Administració sanitària
  • Inspecció de Treball i Seguretat Social (ITSS)

Responsabilitats en matèria preventiva

• Responsabilitat administrativa
  • Responsabilitat penal
  • Responsabilitat civil
  • Subjectes responsables

Requisits d’accés per al Curs en Prevenció de Riscos Laborals

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran dos acreditacions diferents:

Certificats UOC Xtended Studies

• Certificat d’especialització de la UOC en Prevenció de Riscos Laborals

Competències del curs de Prevenció de riscos laborals

• Analitzar i aplicar les tècniques de prevenció i protecció de la salut per a evitar els riscos i l’aparició de danys derivats del treball.
  • Identificar i implantar la normativa sobre prevenció de riscos laborals aplicable a una organització.
  • Gestionar la prevenció de riscos laborals en una organització des de la definició de la modalitat preventiva adequada, passant per la identificació dels recursos necessaris fins al desenvolupament dels documents necessaris (pla de prevenció i planificació preventiva).
  • Assegurar el compliment legal en temes de prevenció de riscos laborals en una organització.

Itineraris

Aquest curs forma part dels programes de doble titulació indicats.

Es tracta d'ofertes formatives compostes pel contingut curricular de dos cursos de temes relacionats i amb un calendari adaptat per poder abordar els programes amb èxit, que donen accés a dues diplomes d'extensió universitària de la UOC.

Utilitzem galetes pròpies i de tercers. L’anàlisi de les dades que recopilem ens permet millorar el web i oferir una informació i uns serveis més personalitzats. Si continues navegant, considerem que n’acceptes l’ús. Per a més informació, consulta la política de galetes.