Curs superior

Curs de Marxandatge i Aparadorisme

Comunicació i màrqueting

Benvingut al curs d’Aparadorisme

Estudiar marxandatge i aparadorisme és decantar-se per un sector en desenvolupament continu. La competitivitat dels establiments comercials depèn en gran mesura de la seva capacitat per a oferir productes adequats a les necessitats dels clients i per a organitzar estratègies promocionals a l’establiment. Per a aconseguir-ho, un dels aspectes fonamentals és el disseny estratègic de l’exterior de l’establiment, com també l’elecció de l’assortiment i la promoció dels productes a l’interior.

El marxandatge i l’aparadorisme són alguns dels elements que aporten valor afegit respecte a la competència. La seva bona gestió i la promoció han de contribuir als processos de recepció i col·locació de la mercaderia, i a l’organització de recursos humans i materials, sense oblidar la coordinació i el control de les actuacions de promoció en el punt de venda.

Titulació: Diploma d’extensió universitària de la UOC de Marxandatge i Aparadorisme

Pla d'estudis
Programa i calendari
Borsa de Treball de la UOC

Ofertes de feina, informació pràctica, assessorament i moltes avantatges més

Gestió de productes i promocions en el punt de venda

En aquesta assignatura s’analitzen les variables que el punt de venda ha de tenir en compte per a triar l’estratègia d’oferta més adequada al seu posicionament i a les característiques objectives de la clientela. Incideix en els criteris que permeten agrupar, classificar i codificar els diferents articles a fi d’organitzar l’establiment de manera òptima. Així mateix analitza diverses tècniques i mètodes per a obtenir dades objectives i determinar de manera dinàmica els productes que s’han d’introduir, eliminar o romandre. També se centra en la planificació del repartiment de l’espai disponible per als diferents grups de productes i la seva execució. La gestió adequada de l’espai del mobiliari és un punt clau per a garantir la rendibilitat de l’establiment, i per aquesta raó planteja els criteris aplicables per a repartir el lineal de manera objectiva. Per acabar, estudia les accions promocionals, a més de les tècniques comercials, que permeten animar el punt de venda i aconseguir els objectius comercials.

Disseny d’espais comercials i aparadorisme

L’assignatura introdueix el concepte de marxandatge i analitza la informació necessària per a aplicar les tècniques disponibles per a dissenyar un establiment comercial. Planteja les estratègies per a determinar els elements exteriors i interiors que permeten constituir la base per a dissenyar un establiment i potenciar-ne la imatge i l’èxit comercial. L’aparadorisme, ja sigui físic o virtual, és de gran utilitat per a potenciar la imatge i l’atracció del punt de venda, per la qual cosa que cal conèixer la base teòrica sobre la qual es planificarà, dissenyarà, executarà i avaluarà l’aparador.

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 150h. 8,5 m. 6,0 c.
Gestió de productes i promocions en el punt de venda 90h. 4,0 m. 3,0 c.
Disseny d’espais comercials i aparadorisme 90h. 4,0 m. 3,0 c.

Programa del curs d’Aparadorisme

L’assortiment

Selecció i gestió de l’assortiment

Implantació, gestió i control del lineal

Accions promocionals en el punt de venda

Introducció al marxandatge

El disseny del punt de venda

Aparadorisme

Requisits d’accés per al Curs de Marxandatge i Aparadorisme

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran dos acreditacions diferents:

Titulació UOC

Diploma d’extensió universitària de la UOC de Marxandatge i Aparadorisme

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies de Gestió de Productes i Promoció en el Punt de Venda

Certificat de UOC Xtended Studies de Disseny d’Espais Comercials i Aparadorisme

Perfil professional

El curs d’Aparadorisme capacita l’estudiant per a desenvolupar les funcions d’organització i animació d’espais comercials, tant internament com externament, d’acord amb les especificacions i els criteris de qualitat establerts, i tenint en compte les condicions de seguretat, prevenció de riscos i respecte per la normativa vigent. Així doncs, la persona titulada disposarà de coneixements teòrics i tècnics que li permetran desenvolupar la seva activitat professional en les àrees de comercialització, en qualsevol sector d’activitat.

Competències del curs d’Aparadorisme

• Determinar la composició, les dimensions i les magnituds de l’assortiment, i agrupar-lo i classificar-lo d’acord amb els objectius comercials establerts per a aconseguir una gestió òptima.
  • Controlar l’assortiment de productes establint-ne la ubicació segons criteris de rendibilitat i imatge i segons les especificacions rebudes.
  • Organitzar i controlar els lineals definint mètodes d’organització i control de la localització dels productes.
  • Organitzar, dur a terme i controlar les activitats d’animació del punt de venda en establiments dedicats a la comercialització de productes i/o serveis, aplicant tècniques de marxandatge, d’acord amb els objectius fixats en el pla de comercialització.
  • Obtenir la informació necessària per a dissenyar l’establiment segons els criteris comercials establerts.
  • Aplicar les tècniques del marxandatge per a dissenyar estratègicament l’establiment i facilitar la circulació, atraure els clients i promoure les vendes.
  • Organitzar i supervisar la implantació i el muntatge d’aparadors per a aconseguir transmetre la imatge d’espai comercial que atregui els clients potencials i assolir els objectius comercials establerts.

Utilitzem galetes pròpies i de tercers. L’anàlisi de les dades que recopilem ens permet millorar el web i oferir una informació i uns serveis més personalitzats. Si continues navegant, considerem que n’acceptes l’ús. Per a més informació, consulta la política de galetes.