Curs superior

Curs de Màrqueting en Internet i e-commerce

Comunicació i màrqueting

En un entorn com l’actual, el màrqueting electrònic s’erigeix com una peça clau i fonamental dins dels plans de qualsevol empresa. La xarxa és ja un dels mitjans amb més poder de prescripció, de manera que les estratègies de posicionament, el màrqueting en xarxes socials, les accions de màrqueting viral, el màrqueting per correu electrònic i la publicitat interactiva són avui imprescindibles. El comerç electrònic obre a més nous mercats per a petites i grans empreses.

Titulació: Diploma d’extensió universitària de la UOC de Màrqueting a Internet i Comerç Electrònic

Pla d'estudis
Programa i calendari

Màrqueting a internet

L’assignatura introdueix els beneficis que aporta internet a qualsevol organització i, especialment, a la seva activitat comercial i comunicativa; a més analitza què ha canviat en el màrqueting en línia en comparació amb el màrqueting tradicional i facilita la comprensió de les debilitats, fortaleses, amenaces i oportunitats que representen els nous reptes digitals per a qualsevol organització. Analitza la importància del web per a aconseguir els objectius de màrqueting i els avantatges de la publicitat en línia i les estratègies SEO (optimització en motors de cerca) i SEM (màrqueting en motors de cerca). Permet conèixer en profunditat eines com Google Adwords i el desenvolupament d’accions de màrqueting mitjançant el correu electrònic (màrqueting amb permís), com també la manera d’utilitzar el màrqueting viral i la ludopublicitat (jocs publicitaris) i com el telèfon mòbil dota de portabilitat els elements multimèdia i internet, i s’erigeix ​​com una eina fonamental de màrqueting.

El web 2.0 i el comerç electrònic

L’assignatura analitza el fenomen del web 2.0 i les seves implicacions en el màrqueting; també ofereix coneixements imprescindibles sobre com utilitzar les comunitats virtuals en benefici de l’empresa i com treballar la reputació en línia de la marca a la xarxa. Permet aprofundir en el coneixement del producte i la seva relació amb la xarxa, en tipologies de mercats electrònics i els seus components, i ajudar a entendre com són els clients i els venedors, i quina infraestructura necessita una estratègia de comerç electrònic. Facilita el coneixement de tècniques de fidelització en una botiga en línia i com millorar les ràtios de conversió. Introdueix els diferents mitjans de pagament electrònics i assegura el control d’aspectes clau com la seguretat, la gestió de les dades i la fidelització de la cartera de clients i els processos i relacions amb els clients i amb els proveïdors, com també les possibilitats que ofereix el codi obert en programes d’ERP i CRM per a gestionar els estocs i les relacions amb els clients.

Assignatura Hores lectives Durada (mesos) ECTS
TOTAL DEL CURS 180h. 8,5 m. 6,0 c.
Màrqueting a internet 90h. 4,0 m. 3,0 c.
El web 2.0 i el comerç electrònic 90h. 4,0 m. 3,0 c.

Programa del curs de Màrqueting a Internet

Introducció al màrqueting

El lloc web

Les eines principals del màrqueting a internet orientat a resultats

L’entorn del nostre projecte de promoció. El web 2.0. Objectius d’una web. Perfil de l’internauta

Màrqueting en cercadors: SEO i SEM

Màrqueting en mitjans socials. Reputació en línia. Gabinet de premsa digital. Generació d’enllaços (link building). Màrqueting viral

Analítica web. Google Analytics. Aspectes relacionats amb l’origen de les visites i la promoció

Màrqueting d’afiliació. Altres opcions de promoció

Màrqueting mòbil

Comunicació persuasiva al web 2.0

Comerç electrònic

Aspectes crítics del comerç electrònic

La gestió dels clients i proveïdors per internet

Requisits d’accés per al Curs de Màrqueting en Internet i e-commerce

Els estudiants que superin el curs en línia obtindran dos acreditacions diferents:

Titulació UOC

Certificats UOC Xtended Studies

Certificat de UOC Xtended Studies de Màrqueting a Internet

Certificat de UOC Xtended Studies de Web 2.0 i Comerç Electrònic

Perfil professional

El curs de Màrqueting a Internet capacita per a exercir funcions de responsabilitat en les àrees de màrqueting i comunicació, amb especialització en entorns digitals, dins d’una empresa o organització. Així doncs, la persona titulada serà capaç de dissenyar, planificar i gestionar les diferents eines de promoció, fidelització i venda per mitjà de l’ús de les noves tecnologies, com també de definir i controlar una estratègia de màrqueting a internet i desenvolupar iniciatives de negoci basades en la xarxa.

Competències del curs de Màrqueting a Internet

Projectar un pla de màrqueting electrònic per a una empresa, des dels objectius i les eines que s’han d’utilitzar fins a la implementació.

Triar les eines de promoció en línia i de màrqueting mòbil més adequades per a cada situació.

Analitzar i proposar un lloc web partint dels conceptes d’usabilitat, accessibilitat, interactivitat i disseny web.

Mesurar i analitzar els resultats de les accions promocionals en línia i de màrqueting mòbil.

Aplicar les eines que proporciona l’entorn web 2.0 en el desenvolupament d’estratègies de màrqueting.

Desenvolupar estratègies de venda en línia, des de la captació d’usuaris fins a la venda i fidelització posterior.

Comprendre i valorar els aspectes clau en el disseny i l’execució d’una botiga en línia per desenvolupar-los posteriorment.

Incorporar les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en la definició dels processos de negoci que configuren cadenes de valor basades en experiències de client, i no en productes i serveis.

Examen final
integral

Utilitzem galetes pròpies i de tercers. L’anàlisi de les dades que recopilem ens permet millorar el web i oferir una informació i uns serveis més personalitzats. Si continues navegant, considerem que n’acceptes l’ús. Per a més informació, consulta la política de galetes.